بسم الله الرحمن الرحیم

آقا حسن خ

الفهرست العام
کتاب و کتابخانه
یادداشتها
گروه فقه
العددیات و الخصال


******************
******************

فهرست مطالب

مقالات استاد
مطالعات و دروس
مقالات شخصی
تحقیقات










مقالات استاد:

آشنایی با منابع روایی-با عناوین و پاورقی
بررسی معنای آیه الرجال قوّامون علی النساء-با فهرست
اجماع عملی شیعه بر جواز قرائات
ارتکاز متشرعه با فهرست
پیوستهای ارتکاز متشرعه
بررسی قاعده:«التصحیح بقدر الامکان و الابطال بقدر الضروره»-با فهرست
روش درس خواندن برای رسیدن به اجتهاد
دو ثواب یا یک ثواب؟
اذا ذکر الذین من دونه اذا هم یستبشرون
چند جلسه مربوط به مرور اجمالی تاریخ و مباحث ریاضیات
اراده همه معانی صحیح و مرتبط از قرآن کریم
تبیین اعتباریات با تکیه بر نظام اغراض و قیم
دسته بندی فقه
قاعده الجمع مهما امکن
مثال دقیق،‌سوال روان؛ ابزاری مناسب برای ارائه مجردات به همگان
وضوح اغراض شارع
«الاحکام تدور مدار الاسماء»
الامتثال عقیب الامتثال
ملاک حکم؛ انشاء حکم
نگاهی به تطورات علم لغت در قرن اخیر
جایگاه ریاضیات در نظام آموزشی حوزه های علمیه
حدیث غدیر:از خبر واحد تا متواتر؛فرآیندی اعجازگونه
شبهه صدقیه




دروس و مطالعات

سوره هود-ایجاد شده توسط: حسن خ
بحارالانوار ج 55
نهج البلاغه-ایجاد شده توسط: حسن خ
رجال کشّی-ایجاد شده توسط: حسن خ
الاسس المنطقیه للاستقراء
الحکمه المتعالیه
بیع المصحف
استعمال اللفظ فی اکثر من معنی واحد
جوائز السلطان
اجزاء





مقالات شخصی:


ابن ابی الحدید شیعه نیست؛معتزلی است و سنّی
گنجی شافعی

الانبیاء لم یورثوا درهماً؛در کتب امامیه؟
انا مدینه العلم و علی بابها
من احب هذین
ازاله الریب فی علم النبی و الائمه بالغیب
اسالیب مختلف حدیث من مات و لم یعرف امام زمانه



تحقیقات:

نظامات اصل موضوعی در قرآن کریم
اسلام و هیئت بطلمیوسی
الفاظ چند منظوره در قرآن
یادداشت ها-ایجاد شده توسط: حسن خ
کتب و اخبار مفقوده
دلیل اجتهادی؛ دلیل فقاهتی
وضع احكام برای اضعف عباد
اجماع کاشف از فرهنگ متشرعه
حجیت ذاتی قطع-ایجاد شده توسط: حسن خ









****************
ارسال شده توسط:
حسن خ
Friday - 28/5/2021 - 7:56

سلام علیکم.به نظرم مناسب است که برای اصول فقه سرفصلی جداگانه و مجزا انتخاب شود.من آن مقداری که گشتم مباحث اصولی را زیرمجموعه فقه دیدم.





****************
ارسال شده توسط:
حسین
Friday - 28/5/2021 - 13:26

سلام علیکم

هر طور صلاح میدانید، آنچه وارد شده دم دستی بوده و برای اینکه از بین نرود، نظم نهایی و بهتر به تدریج با همیاری ان شاء الله تعالی حاصل میشود.

آنچه مهم است اینکه هر چه ارسال میکنید، همزمان یک لینک یا چند لینک برایش بگذارید تا بتواند به سرعت بازیابی شود، لااقل یک لینک در همین صفحه بگذارید به نحوی که میبینید، و یک لینک در فهرست موضوعات تا معلوم شود با یک نگاه که چه موضوعاتی موجود است.

ضمیمه‌ها و ملحقات اگر مفصل باشد میتوانید برایش در بخش ویرایش صفحه جدید ایجاد کنید.

کار مهم برچسب زنی است که وقتی بخواهیم ایندکس گیری کنیم بسیار پر فایده است.






****************
ارسال شده توسط:
حسین
Friday - 28/5/2021 - 15:31

یک کار خوب که در نظر است مرتب انجام شود اینکه فولدرهای فدکیه زیپ شود و در دسترس هر کس میخواهد گذاشته شود، لذا هر چه کدهای اضافی که نرم‌افزارها اضافه میکنند کمتر باشد برای انتقالات آسانتر است، اگر کدهای html انچه که ارسال فرمودید را نگاه کنید چند برابر متن اصلی شما، کدهای غیر محتاج الیها اضافه کرده است.






****************
ارسال شده توسط:
حسن خ
Saturday - 29/5/2021 - 4:58

عرض معذرت فراوان.راه چاره چیست؟

آیا تبدیل فرمت فایل به اچ تی ام ال مشکل را حل می کند؟در این صورت فرمودید که سایتی می شناسید که این کار را در تعداد انجام می دهد.لطفا معرفی بفرمایید.






****************
ارسال شده توسط:
حسین
Saturday - 29/5/2021 - 6:17

خیر، به فرمت html هم همین کدهای اضافه را وارد میکند، اگر با ویراستار gedit آشنا هستید، با آن انس بگیرید خوب است، چون امکاناتی دارد جالب است.

اما سایت تبدیل ۱۰ فایل به یک فایل با فرمت دلخواه اینجاست:

https://products.aspose.app/words/merger






****************
ارسال شده توسط:
حسین
Saturday - 29/5/2021 - 12:2

این لینک صفحه انجمن تبادل نظر:

http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-096-004-maktabah/q-tfs-096-004-maktabah-00001.html






****************
ارسال شده توسط:
حسن خ
Monday - 31/5/2021 - 5:34

سلام علیکم.پیوست های فایل ارتکاز متشرعه را مجدداً ولی با حذف کدهای اضافه(درحد توان)بارگذاری کردم علاوه بر لینک گذاری.ملاحظه بفرمایید که آیا مقصود حاصل شده است؟عرض معذرت بابت مزاحمات






****************
ارسال شده توسط:
حسین
Monday - 31/5/2021 - 6:6

سلام علیکم
جزاکم الله خیرا

بسیار خوب، و زحمت کشیدید، میبینم و هر چه به ذهن قاصرم رسید عرض میکنم ان شاء الله تعالی

اصل مقاله را با نرم افزار sigil فهرست گذاری کردم در اینجا:

http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-096-004-maktabah/q-tfs-096-004-maktabah-hasankh-00004.html






****************
ارسال شده توسط:
حسین
Monday - 31/5/2021 - 6:22

فهرست را ملاحظه کنید و تذکر دهید، sigil فقط هدها را دسته بندی میکند، اگر بعض عناوین را نیاورده، یعنی در وورد به صورت هد نبوده، و همچنین اگر مثلا هد۲ باید بوده و اشتباها هد۱ نوشته شده، و...




آشنایی با منابع روایی شیعه



****************
ارسال شده توسط:
حسن خ
Monday - 31/5/2021 - 7:0

بسم الله الرحمن الرحیم

نکاتی در مورد مقاله منابع روایی

١.با توجه به این که کتب مذکور،مصادر بحار الانوار هستند و مرحوم مجلسی علاوه بر روایات بنای شرح ایات و روایات را نیز داشته اند لذا منابع مذکور صرفا روایی نیستند.کما این که از فهرست موجود می توان به این مطلب پی برد که کتب فقهی فقیهان نامی همه در این مجموعه ذکر شده اند و ظاهرا مقصود مرحوم مجلسی صرفا اکتفا به روایات وارده در آن ها نیست کما یظهر بالمراجعه.

٢.با توجه به این که ایشان برخی از کتب را نه به تفصیل بلکه به اشاره بیان کرده است(مثلا می گوید و غیره من الرسائل و المسائل)پس طبیعتاً عدد بیان شده کمتر از مصادر بحار است.

٣.بعضی از کتاب هایی که عدد خورده است و از مصادر تلقی شده است،مصادر بالواسطه اند مثل بصائر الدرجات سعدبن عبدالله که منبع مجلسی ره منتخب شیخ سلیمان بوده است.(شماره ١٧۵)یا کتاب الانوار ابی علی بن همام که فقط می دانیم منتخبی از آن در دستان مجلسی بوده است و عندنا منتخب من کتاب الانوار له ایضاً (شماره ٢٠١) نه این که این کتاب مصدر باشد یا حتی در دستان مجلسی.

ظاهراً مقصود نه شماره گذاری مصادر بحارالانوار بلکه لیست کردن تمامی مصادر اولیه است کما یظهر من عنوان المقاله.

۴.در مورد کتاب حسین بن سعید مجلسی ره احتمال میدهد که این کتاب همان نوادر احمد بن محمد بن عیسی باشد.در فهرست این مطلب به صورت دو کتاب منعکس شده است حال آن که کتاب، یکی بیشتر نیست.(شماره 189)

۵.برای هر کدام از دو کتاب سعد بن عبدالله،سرفصل مجزایی باز شده است در حالی که نویسنده یکی است.(عدد ١۶٨)

۵. برخی از سرفصل های جدید مجزا نشده است مثل کتب فضل الله راوندی از قطب مجزا نشده بود که آن ها را جدا کردم یا فهرست نجاشی که از معرفه الرجال کشی جدانشده بود.(شماره ١٨۴)







روش درس خواندن برای رسیدن به اجتهاد

ارتکاز متشرعه با فهرست
پیوستهای ارتکاز متشرعه




****************
ارسال شده توسط:
حسن خ
Wednesday - 2/6/2021 - 18:21

سلام علیکم.عرض معذرت.

چه طور می توانم فایل جدیدی ایجاد کنم در موضوعات مختلف که مطالبم را آن جا بارگذاری کنم.باایجاد فایل جدید در قسمت ویرایش، این کار را امتحان کردم.اما متنی برای نگارش مطالب نداشت.






****************
ارسال شده توسط:
حسین
Wednesday - 2/6/2021 - 20:33

سلام علیکم

فعلا در فولدر جاری میتوانید با هر نامی خواستید فایل ایجاد کنید، توسط نقطه زیر فرم وارد قسمت ویرایش شوید، و بالای کادر دکمه ایجاد فایل را بزنید و وارد قسمت ایجاد فیل شوید، نام فایل جاری پیشفرض است که باید تغییر دهید، و مطالب هم همان مطالب فایل جاری است که باید طبق مقصود خود تغیبر دهید و فایل را ایجاد کنید، ان شاء الله بعدا توفیق بود امکان ایجاد فایل و فولدر در هر کجای مطالب را اضافه میکنم.






****************
ارسال شده توسط:
حسین
Thursday - 3/6/2021 - 6:57

دو سایت دیگر هست مثل واشر که میتوانید خودتان انتخاب کنید که چه چیزی را حذف کند یا نکند:

https://htmltidy.net/

https://html-cleaner.com/

https://www.htmlwasher.com/






****************
ارسال شده توسط:
حسن خ
Thursday - 3/6/2021 - 12:55

تشکر از لطف شما.من فایل جدید ایجاد کرده بودم به همین روشی که فرمودید.اما مشکل اینجاست که در فایل جدید قسمت نگارش متن جدید وجود نداشت و فقط یک صفحه بدون قابلیت اضافه کردن مطالب بود.






****************
ارسال شده توسط:
حسین
Thursday - 3/6/2021 - 13:8

در وقت ایجاد فایل، ذیل صفحه را حذف کردید، مثلا این فایل را ایجاد کردید اما آدرس اسکریپت را حذف کردید:

http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-096-004-maktabah/q-tfs-096-004-maktabah-hasankh-00100.html

الآن اضافه کردم و میتوانید مطالب اضافه کنید.










****************
ارسال شده توسط:
حسن خ
Thursday - 3/6/2021 - 13:17

تشکر فراوان.بسیار شرمنده ام بابت مزاحمات





سه مقاله دارای فهرست شده، اما هر عنوانی که به صورت هد نبوده و فقط بلد و درشت شده بوده، جزء فهرست نیامده، ملاحظه فرمایید.




****************
ارسال شده توسط:
حسن خ
Saturday - 5/6/2021 - 6:3

ملاحظه کردم.عالی بود.حفظکم الله و رعاکم.











****************
ارسال شده توسط:
حسن خ
Tuesday - 8/6/2021 - 14:38

برای مبحث پیاده شده تاریخ ریاضیات،فایل ایجاد کردم.اما متنی که به آن اضافه می کنم نمایش داده نمی شود.احتمال می دهم به این خاطر باشد که در هنگام کدنویسی برنامه فایل را نبسته باشم.شرمنده ام از زحمات همیشگی.


از اینجا ناشی شده که در فایلی که ایجاد کردید فاصله گذاشتید، و سرورها فاصله‌ها در نام فایل را به 20% تبدیل میکنند، لذا دو فایل ایجاد شده، اگر به جای فاصله در نام فایل از خط تیره استفاده کنید، آنچه ارسال میکنید به یک فایل میرود، ان شاء الله توضیح بیشتر عرض میکنم.

به توضیحی که عرض خواهم کرد فعلا اینجا جلسه اول را گذاشتم:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-017-012-riazi/q-tfs-017-012-riazi-00001.html


*****************
****************
هر آدرس لینکی که در فایل قرار میگیرد اگر ابتدای آن ( http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm ) این هست، این قسمت را حذف بفرمایید و به جای آن فقط دو نقطه بگذارید مثلا:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-017-012-riazi/q-tfs-017-012-riazi-00001.html

../q-tfs-017-012-riazi/q-tfs-017-012-riazi-00001.html

اولی آدرس مطلق است و به سایت فدکیه ارجاع میدهد، و اگر وصل اینترنت نباشیم فایده ندارد، اما وقتی دو نقطه میگذاریم، آدرس وابسته است، و فولدر فدکیه را هر کس در کامپیوتر خود داشته باشد به همان فولدر خودش ارجاع میدهد.




****************
ارسال شده توسط:
حسن خ
Monday - 14/6/2021 - 11:38

سلام علیکم.چه طور است که فهرست اعداد نیز به فهرست های موجود اضافه شود.بر اساس ارقام که هر مطلب مرتبط از قبیل روایات متناسب با این اعداد ذیل آن ذکر شود؟

سلام علیکم
خوب است، و اگر مقصود روایات است ظاهرا جای مناسبش فولدر حدیث باشد، هر جا مناسب‌تر دیدید قرار دهید.
مقالاتی را فرمودید که جدا شده، مثل ساختار درختی عقود، یا طبقه‌بندی فقه که جزوه‌اش را به بنده دادید و خیلی خوب بود، جزاکم الله خیرا، ,... ، اگر فایلش (غیر html) را هم بخواهید در فدکیه ذخیره کنید امکان آپلود در این صفحه هست:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/upload/upload.html



****************
ارسال شده توسط:
حسن خ
Saturday - 19/6/2021 - 4:49

تشكر.مقصودم از فهرست اعداد فهرستی بود مثل فهرست حروف الفبایی تراجم که در صفحه اصلی قرار دارد که به صورت ارقام مجزا از ١-٢-٣...ایجاد شود و هر مطلب متناسبی با این اعداد در این صفحات قرار داده شود.


یک لینک در صفحه فهرست گذاشتم، هر طور صلاح میدانید ویرایش کنید:
فهرست ما جمعه الأعداد





****************
ارسال شده توسط:
حسن خ
Sunday - 20/6/2021 - 8:1

سلام علیکم.اسعد الله ایامکم.در بحث اراده جمیع معانی صحیحه و مرتبطه از قران مشغول تدوین مقاله ای هستم.یکی دو جلسه در طی جلسات درس مناقشه ای از سمت دوستان صورت گرفت مبنی بر این که صرف علم حضرت حق به وجوه صحیحه برای اراده کافی نیست.آن ها مدعی بودند که ضمیمه مقدمه حکمت هم نیاز است که شما به فاعل بالعنایه اشاره کردید در رد کلام این دوستان.بنده در مورد این مباحث یک تعلیقه زدم.خواستم خدمتتان عرضه کنم ملاحظه بفرمایید که آیا مطلب را درست منتقل کرده ام یا خیر.

اشکال :

به این مقدمات، باید مقدمه ای به عنوان اقتضای حکمت را هم اضافه کنید. فهم ما نسبت به حکمت،عدم الوجدانی است.عدم الوجودی که نیست.شاید حکمتی در ذهن ما باشد که در ذهن خدای متعال نباشد.ما می گوییم چه مانعی دارد در حالی که ممکن است نزد خدا مانعی وجود داشته باشد.م

پاسخ: منظور من اراده ی ناشی از حکمت نیست منظورم اراده ی فقط ناشی از علم است . مثل فاعل بالعنایه که علم همان و فعل همان.این هم همان طور است که علم به این مطالب همان و اراده همان.


[1] اشکال یکی از دوستان حاضر در جلسه درس

آن چه مورد بحث است،حکمت به عنوان وصف مقدمات است نه حکمت به عنوان وصف خداوند.

بیان ذلک:مدعای بحث این است که اگر چند معنا در یک عبارت قرآنی ١.همه صحیح باشند و ٢.با عبارت تناسب منطقی داشته باشند،خداوند همه را قصد کرده است.چرا؟چون خداوند حکیم است و حکیم تکرار که کار لغوی است نمی کند.در این عبارت،حکیم وصف خداوند است و پیش فرض ما.

اما گاهی می گوییم باید به مقدمات بالا (١.معانی صحیح٢.مرتبط)یک مقدمه اضافه کرد:٣.معنا باید حکیمانه باشد یعنی دارای مصلحت باشد و خالی از مفسده.مناقشه اینجاست.فاعل بالعنایه یعنی فاعلی که علم او ملازمه دارد با اراده او و علم همانا و اراده همانا.پس جایی برای مقدمه حکمت باقی نمی ماند.

اما در مورد اصل اشکال شاید بتوان این گونه گفت که ما در مراحل سخن گفتن با انواع ارادات مواجهیم.هنگامی که شخص عالم به زبان لفظی را به کار می گیرد، به همراه علم به معنای وضعی اراده ای ملازم با آن معنا نیز در وجود او شکل می گیرد؛اراده استعمالیه.

پس از آن اراده تفهیم با درنظر گرفتن مخاطبین و قصد تفهیم به او شکل می گیرد.متکلم قصد دارد که با استعمال لفظ معنایی را به مخاطبین خود بفهماند.

اما سخن در اراده ای است متوسط بین اراده استعمالیه و اراده تفهیمیه.اراده ای جدی از سنخ مدالیل تصدیقی که با صرف علم به وجوه حق در یک عبارت حاصل می شود؛ ولو الان کسی که قدرت فهم این معانی را نداشته باشد.بلکه در این مقام اصلاً نظارتی به مخاطب نیست.به عبارت دیگر این اراده، اراده ی ظرفیت و شأنیت داشتن کلام است برای جمیع معانی ممکنه.دقت شود که در این فضا، اراده فعلی است لکن متعلّق اراده شأنیت است.

به عبارت دیگر،این اراده از سنخ فعل نیست بلکه از سنخ عدم مانع است.یعنی وقتی بالفعل کلام ظرفیت این معانی صحیح را دارد، به صورت طبیعی این معانی از الفاظ جلوه گر است.اراده در این مقام به صورت طبیعی حاصل می شود و کسی که می خواهد اراده نکند باید ممانعت کند از اراده خود.پس عدم الاراده علت می طلبد نه اصل الاراده.

حال با توجه به این نکته می گوییم:مقدمات حکمت در فضای ارادات تفهیمیه مورد نیاز است.ممکن است وجهی حق باشد اما تفهیم آن به این مخاطب به صلاح او نباشد.اما اراده ظرفیت یا اراده نگاشت معانی، نیازی به مقدمات حکمت ندارد.چون در آن اراده تفهیم وجود ندارد بلکه ممکن است در برخی موارد با اراده اخفا یا اراده تفهیم پلکانی و مراتبی و... همراه باشد.


سلام علیکم
أسعد الله ایامکم
بحمد الله تعالی خوب است، چیزی به ذهن قاصرم نرسید، منظور از فاعل بالعنایة شاید فاعل بالرضا بوده، سهو اللسان شده، البته الآن اقسام و تعریفات فاعل خاطرم نیست، و همچنین منظور تشبیه بوده نه تطبیق، چون اراده معنا از کلام مورد بحث است که جایگاه خاص خود دارد، و خاطرم هست که در حاشیه اصول الفقه در بحث تبعیة الدلالة للارادة راجع به دو نوع اراده تابعة و متبوعة چیزی یادداشت داشتم.



*****************
*****************
سلام علیکم
برای عددیات یک فولدر جداگانه ایجاد کردم، و یک صفحه فهرست اصلی دارد، و نامگذاری فایلها را هم با عدد قرار دادم، و هر عدد هم صفحه اصلی فهرست دارد:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-002-269-adadiyaat/q-tfs-002-269-adadiyaat-00000.html

http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-002-269-adadiyaat/q-tfs-002-269-adadiyaat-16-00000.html


****************
ارسال شده توسط:
حسن خ
Friday - 25/6/2021 - 5:50

بسیار عالی.ممنونم




****************
ارسال شده توسط:
حسن خ
Sunday - 27/6/2021 - 6:34

مقاله اخیری که بارگذاری کردم،مقاله اراده جمیع معانی صحیح و مرتبط از قرآن کریم و کلمات معصومین است برگرفته از جلسات ابتدایی تفسیر سوره ق


بسیار عالی، ما شاء الله، فعلا هر مقاله در همین فولدر مکتبه ثبت میشود تا غنی‌سازی کامل شود ان شاء الله تعالی، و سپس مطالب در جای خود قرار گیرد، تا در انواع جستجو بتوان فولدر هر علم را تعیین کرد، و صفحه آپلود را تکمیل کردم و در این آدرس گذاشتم، هر فایلی آپلود شده لیستش ثبت میشود و میتوان دانلود کرد:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/upload/upload.html




****************
ارسال شده توسط:
حسن خ
Sunday - 27/6/2021 - 16:1

تشکر از مراحم شما.البته من برای فایل های مقاله در صفحات دیگر هم لینگ گذاشته ام مثلا در صفحه مباحث علوم قرآنی.آیا این کار را ادامه بدهم در کارهای بعدی یا بماند برای بعد از غنی سازی مقالات؟


بلی کار خیلی خوبی است، و هر چه بیشتر بهتر، البته بدون تکلف و سختی، هر چه به راحتی دم دست است، و چه بسا در غنی سازی هم کمک بکند، و بعد از غنی سازی، ۸۰٪ لینکها باقی میماند، و حتی لینکهای مرده هم در پیدا کردن سابقه خود و فرزندانشان کمک شایانی میکنند.





****************
ارسال شده توسط:
حسن خ
Tuesday - 20/7/2021 - 4:18

سلام علیکم.در مورد شبهه ابن کمونه و آقا حسین خوانساری فقط این مطلب را از الفردوس الاعلی پیدا کردم.

و سمعنا من أساتذتنا في الحكمة أنّ المحقق الخونساري صاحب «مشارق الشموس» الذي كان يلقب بالعقل الحادي عشر، قال: لو ظهر الحجة- عجل اللّه فرجه- لما طلبت معجزة منه إلّا الجواب عن شبهة ابن كمونة (الفردوس الأعلى؛ ص: 249)

ملتمس دعا



****************
ارسال شده توسط:
حسن خ
Wednesday - 28/7/2021 - 12:3

سلام علیکم.اسعد الله ایامکم. فایل فرآیند اعجازگونه تواتر حدیث غدیر را کار کردم و قدری تغییر دادم.از جمله عنوان را.اگر مناسب نیست یا هر گونه اشکالی دارد بفرمایید تا تغییر دهم

سلام علیکم و ایاکم أسعد الله ایامکم و جزاکم الله خیر الجزاء
لینکها برداشته شد اما فایلها در جای خود موجود است.




الفاظ چندمنظوره در قرآن-ایجاد شده توسط: حسن خ


فضل امامت جماعت-ایجاد شده توسط: حسن خ









تنجز علم اجمالی-ایجاد شده توسط: حسن خ


فعلیت حکم -ایجاد شده توسط: حسن خ


بررسی هلال در لغت-ایجاد شده توسط: حسن خ


کثیر الظن-ایجاد شده توسط: حسن خ


دفن اموات در مشاهد مشرفه-ایجاد شده توسط: حسن خ


خروج البصر من العین؛ شرح عبارت سیدالشهداء در تبیین «رویت»-ایجاد شده توسط: حسن خ


روضه ها و اشعار محرم-ایجاد شده توسط: حسن خ


اشعار فاطمیه -ایجاد شده توسط: حسن خ


المبانی و حقولها-ایجاد شده توسط: حسن خ