بسم الله الرحمن الرحیم
مقالات استاد:
آشنایی با منابع روایی-با عناوین و پاورقی
بررسی معنای آیه الرجال قوّامون علی النساء-با فهرست
اجماع عملی شیعه بر جواز قرائات
ارتکاز متشرعه با فهرست
پیوستهای ارتکاز متشرعه
بررسی قاعده:«التصحیح بقدر الامکان و الابطال بقدر الضروره»-با فهرست
روش درس خواندن برای رسیدن به اجتهاد
دو ثواب یا یک ثواب؟
اذا ذکر الذین من دونه اذا هم یستبشرون
چند جلسه مربوط به مرور اجمالی تاریخ و مباحث ریاضیات
اراده همه معانی صحیح و مرتبط از قرآن کریم
تبیین اعتباریات با تکیه بر نظام اغراض و قیم
دسته بندی فقه
قاعده الجمع مهما امکن
مثال دقیق،سوال روان؛ ابزاری مناسب برای ارائه مجردات به همگان
وضوح اغراض شارع
«الاحکام تدور مدار الاسماء»
الامتثال عقیب الامتثال
ملاک حکم؛ انشاء حکم
نگاهی به تطورات علم لغت در قرن اخیر
جایگاه ریاضیات در نظام آموزشی حوزه های علمیه
حدیث غدیر:از خبر واحد تا متواتر؛فرآیندی اعجازگونه
شبهه صدقیه
دروس و مطالعات
سوره هود-ایجاد شده توسط: حسن خمقالات شخصی:
تحقیقات:
نظامات اصل موضوعی در قرآن کریمسلام علیکم.به نظرم مناسب است که برای اصول فقه سرفصلی جداگانه و مجزا انتخاب شود.من آن مقداری که گشتم مباحث اصولی را زیرمجموعه فقه دیدم.
سلام علیکم
هر طور صلاح میدانید، آنچه وارد شده دم دستی بوده و برای اینکه از بین نرود، نظم نهایی و بهتر به تدریج با همیاری ان شاء الله تعالی حاصل میشود.
آنچه مهم است اینکه هر چه ارسال میکنید، همزمان یک لینک یا چند لینک برایش بگذارید تا بتواند به سرعت بازیابی شود، لااقل یک لینک در همین صفحه بگذارید به نحوی که میبینید، و یک لینک در فهرست موضوعات تا معلوم شود با یک نگاه که چه موضوعاتی موجود است.
ضمیمهها و ملحقات اگر مفصل باشد میتوانید برایش در بخش ویرایش صفحه جدید ایجاد کنید.
کار مهم برچسب زنی است که وقتی بخواهیم ایندکس گیری کنیم بسیار پر فایده است.
یک کار خوب که در نظر است مرتب انجام شود اینکه فولدرهای فدکیه زیپ شود و در دسترس هر کس میخواهد گذاشته شود، لذا هر چه کدهای اضافی که نرمافزارها اضافه میکنند کمتر باشد برای انتقالات آسانتر است، اگر کدهای html انچه که ارسال فرمودید را نگاه کنید چند برابر متن اصلی شما، کدهای غیر محتاج الیها اضافه کرده است.
عرض معذرت فراوان.راه چاره چیست؟
آیا تبدیل فرمت فایل به اچ تی ام ال مشکل را حل می کند؟در این صورت فرمودید که سایتی می شناسید که این کار را در تعداد انجام می دهد.لطفا معرفی بفرمایید.
خیر، به فرمت html هم همین کدهای اضافه را وارد میکند، اگر با ویراستار gedit آشنا هستید، با آن انس بگیرید خوب است، چون امکاناتی دارد جالب است.
اما سایت تبدیل ۱۰ فایل به یک فایل با فرمت دلخواه اینجاست:
https://products.aspose.app/words/merger
این لینک صفحه انجمن تبادل نظر:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-096-004-maktabah/q-tfs-096-004-maktabah-00001.html
سلام علیکم.پیوست های فایل ارتکاز متشرعه را مجدداً ولی با حذف کدهای اضافه(درحد توان)بارگذاری کردم علاوه بر لینک گذاری.ملاحظه بفرمایید که آیا مقصود حاصل شده است؟عرض معذرت بابت مزاحمات
سلام علیکم
جزاکم الله خیرا
بسیار خوب، و زحمت کشیدید، میبینم و هر چه به ذهن قاصرم رسید عرض میکنم ان شاء الله تعالی
اصل مقاله را با نرم افزار sigil فهرست گذاری کردم در اینجا:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-096-004-maktabah/q-tfs-096-004-maktabah-hasankh-00004.html
فهرست را ملاحظه کنید و تذکر دهید، sigil فقط هدها را دسته بندی میکند، اگر بعض عناوین را نیاورده، یعنی در وورد به صورت هد نبوده، و همچنین اگر مثلا هد۲ باید بوده و اشتباها هد۱ نوشته شده، و...
بسم الله الرحمن الرحیم
نکاتی در مورد مقاله منابع روایی
١.با توجه به این که کتب مذکور،مصادر بحار الانوار هستند و مرحوم مجلسی علاوه بر روایات بنای شرح ایات و روایات را نیز داشته اند لذا منابع مذکور صرفا روایی نیستند.کما این که از فهرست موجود می توان به این مطلب پی برد که کتب فقهی فقیهان نامی همه در این مجموعه ذکر شده اند و ظاهرا مقصود مرحوم مجلسی صرفا اکتفا به روایات وارده در آن ها نیست کما یظهر بالمراجعه.
٢.با توجه به این که ایشان برخی از کتب را نه به تفصیل بلکه به اشاره بیان کرده است(مثلا می گوید و غیره من الرسائل و المسائل)پس طبیعتاً عدد بیان شده کمتر از مصادر بحار است.
٣.بعضی از کتاب هایی که عدد خورده است و از مصادر تلقی شده است،مصادر بالواسطه اند مثل بصائر الدرجات سعدبن عبدالله که منبع مجلسی ره منتخب شیخ سلیمان بوده است.(شماره ١٧۵)یا کتاب الانوار ابی علی بن همام که فقط می دانیم منتخبی از آن در دستان مجلسی بوده است و عندنا منتخب من کتاب الانوار له ایضاً (شماره ٢٠١) نه این که این کتاب مصدر باشد یا حتی در دستان مجلسی.
ظاهراً مقصود نه شماره گذاری مصادر بحارالانوار بلکه لیست کردن تمامی مصادر اولیه است کما یظهر من عنوان المقاله.
۴.در مورد کتاب حسین بن سعید مجلسی ره احتمال میدهد که این کتاب همان نوادر احمد بن محمد بن عیسی باشد.در فهرست این مطلب به صورت دو کتاب منعکس شده است حال آن که کتاب، یکی بیشتر نیست.(شماره 189)
۵.برای هر کدام از دو کتاب سعد بن عبدالله،سرفصل مجزایی باز شده است در حالی که نویسنده یکی است.(عدد ١۶٨)
۵. برخی از سرفصل های جدید مجزا نشده است مثل کتب فضل الله راوندی از قطب مجزا نشده بود که آن ها را جدا کردم یا فهرست نجاشی که از معرفه الرجال کشی جدانشده بود.(شماره ١٨۴)
سلام علیکم.عرض معذرت.
چه طور می توانم فایل جدیدی ایجاد کنم در موضوعات مختلف که مطالبم را آن جا بارگذاری کنم.باایجاد فایل جدید در قسمت ویرایش، این کار را امتحان کردم.اما متنی برای نگارش مطالب نداشت.
سلام علیکم
فعلا در فولدر جاری میتوانید با هر نامی خواستید فایل ایجاد کنید، توسط نقطه زیر فرم وارد قسمت ویرایش شوید، و بالای کادر دکمه ایجاد فایل را بزنید و وارد قسمت ایجاد فیل شوید، نام فایل جاری پیشفرض است که باید تغییر دهید، و مطالب هم همان مطالب فایل جاری است که باید طبق مقصود خود تغیبر دهید و فایل را ایجاد کنید، ان شاء الله بعدا توفیق بود امکان ایجاد فایل و فولدر در هر کجای مطالب را اضافه میکنم.
دو سایت دیگر هست مثل واشر که میتوانید خودتان انتخاب کنید که چه چیزی را حذف کند یا نکند:
https://htmltidy.net/
https://html-cleaner.com/
https://www.htmlwasher.com/
تشکر از لطف شما.من فایل جدید ایجاد کرده بودم به همین روشی که فرمودید.اما مشکل اینجاست که در فایل جدید قسمت نگارش متن جدید وجود نداشت و فقط یک صفحه بدون قابلیت اضافه کردن مطالب بود.
در وقت ایجاد فایل، ذیل صفحه را حذف کردید، مثلا این فایل را ایجاد کردید اما آدرس اسکریپت را حذف کردید:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-096-004-maktabah/q-tfs-096-004-maktabah-hasankh-00100.html
الآن اضافه کردم و میتوانید مطالب اضافه کنید.