بسم الله الرحمن الرحیم
تعاضد کتاب و قرآن-مواقع النجوم-قرآن کریم-کتاب مکنون-قرآن مجید-لوح محفوظ
فهرست مباحث علوم قرآنی
تعاضد الرسم و القراءات
سور الطوال-المطول-المئين-المفصل
حروف-کلمات-آیات-سور-أجزاء
بالبینات و الزبر و بالکتاب المنیر
أحسن الحديث کتابا متشابها مثاني
قول ابوفاخته در تفسير محكمات و ام الكتاب و فواتح سور
تحدي قرآن کریم-رمز تحدي-محور تحدي-تدوین تکوین
مناظره سوزنچی و نیکویی در رمز تحدی قرآن کریم-بحثهای مقدماتی
مناظره سوزنچی و نیکویی در رمز تحدی قرآن کریم-تدوین تکوین
75|17|إن علينا جمعه وقرآنه
75|18|فإذا قرأناه فاتبع قرآ
75|19|ثم إن علينا بيانه
80|13|في صحف مكرمة
80|14|مرفوعة مطهرة
80|15|بأيدي سفرة
56|75|فلا أقسم بمواقع النجوم
56|76|وإنه لقسم لو تعلمون
56|77|إنه لقرآن كريم
56|78|في كتاب مكنون
56|79|لا يمسه إلا المطهرون
56|80|تنزيل من رب العالمين
85|21|بل هو قرآن مجيد
85|22|في لوح محفوظ
98|2|رسول من الله يتلو صحفا
98|3|فيها كتب قيمة
25|1|بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ تَبَارَكَ الَّذِي نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَى عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعَالَمِينَ نَذِيرًا
ولقد آتيناك سبعا من المثاني والقرآن العظيم (حجر 87)
...ارتباط سبع مثاني با سبعة احرف
لها سبعة أبواب لكل باب منهم جزء مقسوم (44)
آیات هماهنگ با مفاد سبعة أحرف
هو الذي أنزل عليك الكتاب منه آيات محكمات هن أم الكتاب وأخر متشابهات فأما الذين في قلوبهم زيغ فيتبعون ما تشابه منه ابتغاء الفتنة وابتغاء تأويله وما يعلم تأويله إلا الله والراسخون في العلم يقولون آمنا به كل من عند ربنا وما يذكر إلا أولو الألباب (7)
ولقد آتيناك سبعا من المثاني والقرآن العظيم (حجر 87)
...ارتباط سبع مثاني با سبعة احرف
39|23|اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدِيثِ كِتَابًا مُّتَشَابِهًا مَّثَانِيَ تَقْشَعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ ثُمَّ تَلِينُ جُلُودُهُمْ وَقُلُوبُهُمْ إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ ذَلِكَ هُدَى اللَّهِ يَهْدِي بِهِ مَن يَشَاءُ وَمَن يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ
سنجش انواع قراءات در قوت تعدد صدور
اختلاف رسم مصاحف، پشتوانه تعدد قراءات
انواع رسم مصحف و ضبط مصحف
تشابک شواهد-روش موضوعمحور-تحلیل موضوع اندماجی تواتر قرآن و قراءات
اشکال در تواتر قراءات به معنای انکار اصل تعدد نزول قراءات نیست
سه اشتباه مهم تاثیرگذار بر فضای علمی فقهی بعد از قرن یازدهم
تصریح کنندگان به اینکه تواتر الی الشارع است
یک دلیل برای تعدد قراءات!!
ترتیب پیشنهادی برای سیر بحث در علوم قرآني
ولقد آتيناك سبعا من المثاني والقرآن العظيم (حجر 87)
...ارتباط سبع مثاني با سبعة احرف
مصاحف قرآن کریم شبه هولوگرامی تحریف ناپذیر
محور تحدي قرآن کریم بر هویت قرآن است
ترتیب پیشنهادی برای سیر بحث در علوم قرآني
یادداشتها در خلاصه و نکات بحث سبعة احرف و قرائات
سنجش انواع قراءات در قوت تعدد صدور
تشابک شواهد-روش موضوعمحور-تحلیل موضوع اندماجی تواتر قرآن و قراءات
اشکال در تواتر قراءات به معنای انکار اصل تعدد نزول قراءات نیست
سه اشتباه مهم تاثیرگذار بر فضای علمی فقهی بعد از قرن یازدهم
تصریح کنندگان به اینکه تواتر الی الشارع است
یک دلیل برای تعدد قراءات!!
«حرف واحد» دافع «سبعة أحرف» أعداء الله-«حرف واحد» جزء «سبعة أحرف» أصلح الوجوه نزد شیخ طوسي قده
فهرست القرائات
رسم المصحف
شواهد اعتماد قراءات بر سماع-عدم اختلاف در مواضع امکان اجتهاد
اختلاف رسم مصاحف، پشتوانه تعدد قراءات
موارد عدم اختلاف در قرائت با امکان آن
قراءة العامة-الناس-المسلمین-الجمهور-المشهور-اهل الحرمین-اهل المدینة-المدنیون-العراقیون-الکوفیون-البصریون
تعدد قرائات رایج همگی حرف واحد است-سبعة احرف،مرادف گویی اختیاری و تلاوت به معنا است-سفیان بن عیینة-ابن وهب-ابن أشتة-طبری
شرح حال حفني-محمد حفني بن إسماعيل ابن خليل بن ناصف(1272 - 1338 هـ = 1856 - 1919 م)
تشابک شواهد-همیاری دانستهها-تعاضد قرائن-تجمیع مؤیدات-تراکم ظنون
قراء اصحاب معصومین علیهم السلام
تفاوت سبعة أحرف قبل از ابن مجاهد با سبعة أحرف بعد از ابن مجاهد، رمز اختفاء معنای روایات نزول بر حرف واحد
تحریر بسیار عالی طبرسی در مقدمه مجمع از کلام شیخ در مقدمه تبیان
قرائت مکي ابن کثیر شاهد قوي بر اینکه قراءات پشتوانه مردمی دارد
سخن مالک بن انس-اکتبوا علی الکتبة الاولی
مصاحف قرائات مختلف که به طبع رسیده است
آیا عثمان در مصحف خود یک قرائت را اراده کرده است؟
مصحف المشهد الرضوی
بانک پاسخ های کوتاه و قاطع در مبحث قرائات
روش کتابت مسلمین در صدر اسلام
اشکالات تواتر قراءات سبع و عشر
رمز تحدی و ارتباط آن با تعدد قراءات-جلسه گروه قرآنی-۲۷ اردیبهشت
تعاضد کتاب و قرآن-مواقع النجوم-قرآن کریم-کتاب مکنون-قرآن مجید- لوح محفوظ