بسم الله الرحمن الرحیم

محمدمهدي ع

الفهرست العام
کتاب و کتابخانه
یادداشتها

انجمن تبادل نظر
یادداشت های مباحث رؤیت هلال
اعتبار ابزار نوین در موضوعات و متعلقات احکام
متن ویرایش شده جلسات درس شرعیت عبادات صبی و علامات بلوغ--سال 95-96
بلوغ و شرعیت عبادات صبی
پرسش ها و پاسخ ها
خلاصه ای از جلسات جهاد آیت الله بهجت قده




















****************
ارسال شده توسط:
حسین
Monday - 7/6/2021 - 19:2

در فایل بلوغ صبی، لینک پاورقی اول کار نمیکند، وجهش وجود یک فاصله در آی‌دی است، ویرایش نکردم تا خودتان ملاحظه فرمایید.






****************
ارسال شده توسط:
محمد مهدی ع
Monday - 7/6/2021 - 19:23

چشم. خیلی ممنون از لطفتان

فایل های بلوغ صبی همچنان ناقص است یعنی هنوز همه فایل ها به دست حقیر نرسیده است و پیگیر هستم تا همه فایل ها را بدهند و همه را یک جا بارگزاری کنم تا بعد برچسب ها را به تدریج وارد کنم.
بعد از بارگزاری کامل مجموعه مباحث صبی پاورقی ها را باید طبق همان روش مقاله ارتکاز متشرعه تنظیم کنم و باید همگام سازی کل فایل انجام شود که دیروز از محضرتان پرسیدم که چگونه می شود .  

 





خلاصه و توضیح نظرات آیت الله بهجت قده در درس جهاد-ایجاد شده توسط: محمد مهدی ع



****************
ارسال شده توسط:
محمد مهدی ع
Friday - 11/6/2021 - 15:44

سلام علیکم

با اعتذار آن بنده خدا که داشنجوی دانشگاه شریف بود فردا می خواهند قم مشرف شوند آیا فردا عصر فرصتی هست که محضر مبارکتان مشرف شوند گفتند که 15 دق بیشتر نمی خواهند وقت بگیرند .

برای سؤالات مرگ و معاد هم اگر صلاح دانستید فردا یا پس فردا فرصت هست و اذن می فرمایید به محضر مبارک مشرف شوم و از محضر مبارکتان استفاده کنم ؟

خیلی عفو بفرمایید



سلام علیکم
أسعد الله ایامکم
فردا بعد از ظهر اصلا منزل نیستم، سالهاست اول ذیقعده یک مجلس زنانه در منزل دارند و بنده حدود ساعت دو از منزل میروم، و قبل و بعد آن هم چون کار دارند مجال مناسب نیست، از طرف بنده عذرخواهی کنید، ان شاء الله اگر توفیق بود برای وقتی دیگر.
مباحث معاد هم بعدا هماهنگ میکنیم ان شاء الله تعالی.


محمد مهدی :
اسعد الله ایامکم
خیلی ممنون از لطفتان . عفو بفرمایید




****************
ارسال شده توسط:
محمد مهدی ع
Wednesday - 16/6/2021 - 8:33

سلام علیکم و رحمة الله 

با عرض معذرت از مزاحمت

تابستان کوتاه است و حقیر احتمالا مرداد را شهرستان باشم ، بسیاری از دروس تعطیل شده البته مباحثات ما برقرار است اما منتظر بذل عنایت حضرتتان هستیم و مسئله مهم برای ما این است که چه زمانی درس را شروع می فرمایید ؟ 

؟برای سؤالات معاد چه زمانی را صلاح می دانید و اذن می فرمایید که خدمت برسم ؟ 

سلام علیکم و رحمة الله
درس که سالبه به انتفاء موضوع است، مباحثه واهنه ان شاء الله به زودی توفیق باشد شروع شود، و اگر منظورتان بعد از تعطیلات است، ان شاء الله بعد از عاشورا خوب است.
و اما بحث معاد هر وقت بفرمایید در خدمتم، فایل دو جلسه مربوط به معاد و تجربه‌های نزدیک به مرگ را آقای تاجیک خدمت آقای حسین‌زاده فرستادند، اگر حوصله کنید ابتدا شاید خوب باشد.

محمد مهدی ع
طلب عفو دارم که اینچنین مزاحم می شوم
مقصود حقیر برنامه تابستان و قبل از محرم بود که ظاهرا بر اساس این فرمایشات منتفی می دانید و ما همچنان تابعد از دهه محرم محروم از استفاده از فیوضات بیشمار محضر و فرمایشات گهربار حضرتتان هستیم . آیا درست است ؟

در مورد بحث معاد چشم ، آن فایل ها را بگیرم ان شاءالله گوش خواهم داد و بعد اگر نیاز بود محضرتان مزاحم می شوم



****************
محمد مهدی ع
سلام علیکم
چند دقیقه پیش حاج آقای وافی را دیدم و صحبت شد و فرمودند که پیشنهاد بحث هلال محضرتان داده شده و با آنکه این پیشنهاد را پسندیده اید، فرمودید که بعضی نیستند و از جمله حقیر را فرمودید ،من چه حالی شدم که سبب محرومیت دیگران از محضر مبارکتان بشوم . اصلا راضی نیستم و التماس دارم از محضر مبارکتان که اگر نظر بر شروع داشته اید برنامه شروع شود و برای من ناچیز بی سواد مایه شرمندگی و ناراحتی است که باعث شوم در این زمان درس نباشد .
آن زمان هم که محضرتان عرض کردم احتمال مسافرت هست، برای ترتیب و تعیین برنامه هایم بود که می خواستم برنامه تابستان خودم را تنظیم کنم تا بتوانم اگر درس هست در زمان درس به محضر مبارک بیایم و خوشه چین برکات علمی حضرتتان باشم، غرض استفسار بود که آیا در تابستان برنامه هست یا خیر ؟ اگر همین هفته هم منت بگذارید و شروع بفرمایید خیلی عالی است و نعم المطلوب و من تا جایی که بتوانم حضور پیدا می کنم . تا دو هفته بعد که ان شاءالله حتما هستم . بعدش را هم گوش می دهم بعد از غدیر هم شاید برگردم . به هر حال اگر صلاح دانسته بودید خواهش دارم که هر جور صلاح می دانید و حقیر اصلا و اصلا لیاقت حضور در محضر مبارکتان را از اساس ندارم و جز حضور غافلانه و بانفهمی چه چیزی دارم . خودم گاهی از حضور محضر حضرتعالی شرمنده می شوم که من کجا و محضر مبارک و پر نور آن حضرت والامقام کجا .با اینکه مدتهاست بینی و بین الله مشتاق شروع درس و افادات عالیه آن جناب و شرکت درآن هستم . .
عفو بفرمایید
سلام علیکم
أستغفر الله
بنده فی حد نفسه به مباحثه شائق هستم، طلبه بدون مباحثه مثل سرباز بدون لباس است، بعض ملاحظات جنبی باعث میشود استخاره بگیرم، آقای حسین زاده پیشنهاد دادند که دو روز در هفته باشد، حال نمیدانم چه پیش بیاید، قدر الله لکم و لنا الخیر و خیر الخیر
به هر حال بنده ناقابل در خدمتم




***************************
محمد مهدی ع
خیلی ممنون از بذل عنایات و الطاف عالیه امیدوارم هر چه زودتر بتوانیم در آن درس های مملو از برکت و خیر حضور پیدا کنیم . فایلی را ایجاد کردم با عنوان متن ویرایش شده جلسات بلوغ صبی که در بالای صفحه لینکش هست .لکن اسکریپت را حواسم نبود و حذف کردم ، خیلی عفو بفرمایید . نمی دانم که چگونه حالا آن را در آن فایل قرار دهم تا ویرایشش کنم؟ نیاز است که ویرایش کنم آن را لکن دسترسی به اسکریپت نیست .
متن ویرایش شده جلسات درس شرعیت عبادات صبی و علامات بلوغ--سال 95-96-ایجاد شده توسط: محمد مهدی

جزاکم الله خیر الجزاء
اضافه کردم

**************
ارسال شده توسط محمد مهدی ع

آپلود:

http://amafhhjm.ir/wp/almobin/upload/upload.html



**************
ارسال شده توسط محمد مهدی ع
سلام علیکم و رحمة الله
آن دانشجوی دانشگاه شریف دو سؤال فرستاده و طالب است که از نصایح و توصیه های راهگشای حضرتتان بهره مند گردد :
1- راه طهارت روحی چیست؟ و چطور میشه فهمید روح طهارت پیدا کرده؟ گاها خطوات و امیال نفسانی در ذهن انسان پدید میاد که خیلی اذیت کننده و ناپاکند و انسان رو خیلی اذیت میکنند
2 -ترک معاصی که به صورت عادت شده و ترک کردن اون خیلی سخته و طرف بعد از چندین بار توبه شکست میخوره و احساس ناامیدی و محروم شدن از رحمت پروردگار میکنه چی هست؟



سلام علیکم و رحمة الله
۱- حضور قلب در نماز است، و راه فهمیدنش احساس حلاوت تدریجی است.
۲- خدمت به مادر را افزایش دهد، و کذا والد.



سلام علیکم و رحمة الله

عظم الله اجورکم و تقبل الله

بنده خدایی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف دچار مشکلاتی شده است که درخواست کرده که یک تماس تلفنی محضر مبارک داشته باشد .

اگر صلاح می دانید هر ساعتی را بفرمایید من خدمتش عرض می کنم که ان شاء الله تماس خواهند گرفت ایشان گفته که هر ساعتی بفرمایید تماس می گیرد.

عفو بفرمایید

سلام علیکم و رحمة الله
ان شاء الله ساعت ۲ بعد از ظهر روز دوشنبه


چشم ان شاءالله

یادداشت های مباحث رؤیت هلال-ایجاد شده توسط: محمد مهدی ع


اعتبار ابزار نوین در موضوعات و متعلقات احکام-ایجاد شده توسط: محمد مهدی ع




سلام علیکم
۱- بنا بر عدم است با وجود بدل، مگر موردی که آزردگی خاطر فراهم کند که هر طور بفرمایید در خدمتم.
۲- صفحه انصراف قبلا گذاشتم:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-000-qwaed-enseraaf-00000.html

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
ممنون از الطاف و زحمات
خدمت آن آقا عرض کردم و نمی آیند
در صفحه انصراف جسارت کرده و مطالبی قرار دادم و بیشتر نظرم بر این بوده که در فرمایشات فقهاء خیلی شده که مناسبت حکم و موضوع و ارتکاز را موجب انصراف دانسته اند. پس اگر انصراف قلیل هست نسبت به اطلاقات، تکلیف دخالت مناسبت حکم و موضوع که بسیار وجود دارد و همچنین موارد ارتکاز متشرعه چه می شود ؟
البته توجه دارم که نحوه ی دخالت «مناسبت حکم و موضوع» و «ارتکاز متشرعه» در دلیل،منحصر به انصراف نیست .
مطلب دوم هم شبهه انصراف (نوع ثالث در بیان خودشان) است که در کلمات مرحوم نائینی و مرحوم شیخ حسین حلی از اقسام ما یصلح للقرینیة شمرده شده و مسقط ظهور اطلاقی دانسته شده .



بحثی در ذیل کتاب لغت قرآن و قرائات و تحریف-ایجاد شده توسط: محمد مهدی ع