بسم الله الرحمن الرحیم

جلسات تفسیر سوره مباركة قاف-سال ۹۲

فهرست جلسات مباحثه تفسیر

تقریر سابق آقای وافی در وبلاگ، در ذیل صفحه است
تقریر سابق آقای صراف، در ذیل صفحه است

تقریر جدید-فعلا نیست










**************
تقریر آقای وافی در وبلاگ:
از سایت انجمن علمی:
http://www.hoseinm.ir/forum/index.php?topic=253.0

تعطلیلی درس به خاطر کسالت استاد معظم سلمه الله نعالی وحفظه الله تعالی وایده الله تبارک و......دوشنبه9/2
ج: ***تفسیر سوره مبارکه قاف از جلسه 271به بعداردیبهشت***92
سه شنبه ( 30 / 4 / 2013 )10/2/92ج277
سؤال از استفاده ی عموم از آیاتی که مخاطبش همسران پیامبر است. استاد: حجاب در آیه ی حجاب، به معنای پرده است نه چادر. ظاهراً فاسئلوهن من وراء الحجاب را بقیه زنان رعایت نمی کردند. ولی امثالِ لا تخضعن معلوم است که اختصاصی به زنان حضرت ندارد . . . تا دقیقه ی (18)
بسم الله الرحمن الرحیم
متن مجمع البیان:
و روى أبو القاسم الحسكاني بالإسناد [ جلسه قبل گفتیم که دو تا اسناد دارد نه فقط اسناد ابن جوزی که پدربزرگ سبط بن جوزی و حنبلی بوده است. سبط بن جوزی تذکرة الخواصی دارد که هر کس ببیند، شبهه رافضی بودن او! به ذهنش می آید. البته تشیّع قوی ای دارد. منشأ اصطلاح رافضی از زمان حضرت زید بن علی را می دانند.(20) سفیان ثوری به نقل از حلیة الأولیاء: منعتنا الشیعة ان نذکر فضائل علی. و نقل ذهبی از سفیان این است که: ترکتنی الروافض و انا ابغض ان اذکر فضائل علی. سبط بن جوزی در تذکره از سرّ العالمین غزالیِ ملعون فریقین! نام می برد. قضیه سید مرتضی رازی و مناظره با غزالی دقیقه (29) قضیه ی جواز لعن یزید از میر سید شریف (33) نقل یدعونه إلی النار در صحیح بخاری (37) لا یبغضک الا منافق در صحیح مسلم (41)
روایت این بود که: عن الأعمش أنه قال حدثنا أبو المتوكل الناجي عن أبي سعيد الخدري قال قال رسول الله (صلى الله عليه وآله وسلّم) إذا كان يوم القيامة يقول الله تعالى لي و لعلي ألقيا في النار من أبغضكما و أدخلا الجنة من أحبكما و ذلك قوله « ألقيا في جهنم كل كفار عنيد »
فایل صوتی:
یا علی









************
تقریر آقای صراف:
10/2/1392

· کتاب سر العالمین و کشف ما فی الدارین از غزالی و المنقذ من الضلال را بعد از استبصار نوشته است اما اهل سنت نمی­پذیرند.

· سبط بن جوزی در تذکرة الخواص هم اشاره به سر العالمین او و قضیه او دارد.