بسم الله الرحمن الرحیم

جلسات تفسیر-بحث تعدد قراءات-سال ۹۵

فهرست جلسات مباحثه تفسیر

تقریر سابق آقای صراف، در ذیل صفحه است
تقریر مختصر آقای سوزنچی، در ذیل صفحه است


************
تقریر جدید:














************
تقریر مختصر آقای سوزنچی:

فایل‌های صوتی بهمن و اسفند1395 (النشر فی القرائات العشر)
http://www.hoseinm.ir/forum/index.php?topic=540.0
چهارشنبه 1395/10/29
ورود در شرح کتاب النشر فی قرائات العشر + بحثی درباره عبارت «و صحبه» در ادامه صلوات و موضع شیعه و سنی در قبال صحابه

www.hoseinm.ir/forum/index.php?action=dlattach;topic=516.0;attach=479


************
تقریر آقای صراف:
http://www.hoseinm.ir/forum/index.php?topic=516.0
چهارشنبه 1395/10/29
ورود در شرح کتاب النشر فی قرائات العشر + بحثی درباره عبارت «و صحبه» در ادامه صلوات و موضع شیعه و سنی در قبال صحابه

در فایل شماره ۴:
چهارشنبه 29/10/1395

النشر في القراءات العشر (1/ 1)
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
قَالَ مَوْلَانَا الْإِمَامُ شَيْخُ الْإِسْلَامِ، مُقْتَدَى الْعُلَمَاءِ الْأَعْلَامِ، مُقْرِي دِيَارِ مِصْرَ وَالشَّامِ، افْتِخَارُ الْأَئِمَّةِ، نَاصِرُ الْأُمَّةِ، أُسْتَاذُ الْمُحَدِّثِينَ، بَقِيَّةُ الْعُلَمَاءِ الرَّاسِخِينَ، شَمْسُ الْمِلَّةِ وَالدِّينِ، أَبُو الْخَيْرِ مُحَمَّدُ بْنُ الْجَزَرِيِّ الشَّافِعِيُّ رَحِمَهُ اللَّهُ وَرَضِيَ عَنْهُ:
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَنْزَلَ الْقُرْآنَ كَلَامَهُ وَيَسَّرَهُ [عطف بر انزل]، وَسَهَّلَ نَشْرَهُ لِمَنْ رَامَهُ وَقَدَّرَهُ، وَوَفَّقَ لِلْقِيَامِ بِهِ مَنِ اخْتَارَهُ وَبَصَّرَهُ، وَأَقَامَ لِحِفْظِهِ خِيرَتَهُ مِنْ بَرِيَّتِهِ الْخِيَرَةِ. وَأَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ شَهَادَةَ مُقِرٍّ بِهَا بِأَنَّهَا لِلنَّجَاةِ مُقَرَّرَةٌ، وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ الْقَائِلُ: إِنَّ الْمَاهِرَ [مهارت به معنای خبرویت است] بِالْقُرْآنِ مَعَ السَّفَرَةِ الْكِرَامِ الْبَرَرَةِ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ [این رسمی است که بین محدثین بوده است. صنعانی در دو-سه جا در کتبش با رسم انداختن آل در صلوات درمی‌افتد و آن را از کارهای بنی‌امیه می‌داند. یکی از علمای اهل سنت اهل مغرب به اسم سیدحسن السقاف ردیه‌ای بر البانی دارد که او در سلسلة الاحادیث الضعیفة به او جواب می‌دهد که او گفته البانی خودش بدعت‌گذار است که صلوات بر صحب را چون پیامبر(ص) نگفته است می‌آورد] الَّذِينَ جَمَعُوا الْقُرْآنَ فِي صُدُورِهِمُ السَّلِيمَةِ وَصُحُفِهِ الْمُطَهَّرَةِ ...