بسم الله الرحمن الرحیم
جلسات تفسیر-بحث تعدد قراءات-سال ۹۵
فهرست جلسات مباحثه تفسیر
تقریر سابق آقای صراف، در ذیل صفحه است
تقریر مختصر آقای سوزنچی، در ذیل صفحه است
************
تقریر جدید:
************
تقریر مختصر آقای سوزنچی:
فایلهای صوتی دیماه سال 1395
http://www.hoseinm.ir/forum/index.php?topic=516.0
شنبه 951011
نمونه دیگری از ثمره بحث سبعه احرف به معنای تباین تنزیلی (قولوا کما قال الله: سلام علی آل یس) + ضرورت حفظ مصحف رسم عثمانی و در عین حال امکان نوشتن هریک از قرائات به نحو متمایز باحروف مصوت
************
تقریر آقای صراف:
شنبه 11/10/1395
· الاحتجاج ج2 ص493 در توقیعاتی که از ناحیه مبارکه صادر شده و در المزار الکبیر ص568 روایتی آمده که میتواند شاهدی برای استیناس اوفق نسبت به مبنای سبعة احرف به نحو تباین تنزیلی باشد (زیارت معروف آل یاسین):
الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي) ؛ ج2 ؛ ص493
إِذَا أَرَدْتُمُ التَّوَجُّهَ بِنَا إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْنَا فَقُولُوا كَمَا قَالَ اللَّهُ تَعَالَى سَلَامٌ عَلَى آلِ يس ...
· در قرائت حفص که سلام علی آل یس نیست و برای توضیح آن بر غیر این مبنا کار میبرد.
· آنچه در رسم مراعات میشود، این است که آن چیزی که خطاط عثمان در مصاحف اولیه نوشته است منعکس شود.
· لجنهای که برای قرآن تشکیل شده که منشأ نگارش عثمان طه بوده، قصدش یافتن همین رسم عثمانی بوده است که البته تاب چندین قرائت را داشته است.