درود بر شما هم میهن گرامی
قرن هاست که دامان خرد پاک ما با
خرافه هایی بی شرمانه لکه دار گشته و بر روی ذهن بیدارمان گرد و غباری از خرافات
نشسته است ! میهن آریایی ما از این خرافات که با نام دین به خوردمان می دهند لطماتی
جبران ناپذیر خورده و زندگانی کسانی همچون من و تو را تباه ساخته و به جای " زندگی
" آموزش " مردگی " به ما می دهند ! بازنمود و بررسی این خرافات و رهایی از آن ها
وظیفه ی خطیر هر ایرانی پاک نهاد است . بدین منظور وبلاگی تحت عنوان " ستیز با
خرافات " ساخته و پرداخته ایم و چون در ابتدای این مسیر هستیم نیاز به یاری و
پشتیبانی شما عزیزان داریم . شایسته است که به وبلاگ ما قدم رنجه فرمایید و با ذهنی
بیدار و به دور از هر گونه تعصب به مطالعه ی مطالب آن بپردازید . اگر آن را با خرد
خود هماهنگ یافتید بپذیرید و اگر نیافتید بر قدرت ایمان خود بیفزایید ! ضمنا برای
آشنایی هر چه بیشتر خردورزان هم میهنمان از شما تقاضای تبادل لینک داریم . برای آن
که شما نیز در این مسیر دشوار و هدف ارزشمند همپای ما باشید امید آن داریم که به
این تقاضای ما لبیک گفته و به وظیفه ی ملی - میهنی خود عمل نمایید . از همه ی
بازدیدگنندگان وبلاگ ارزنده ی شما نیز دعوت می نماییم که از وبلاگ " ستیز با خرافات
" دیدن نمایند . اگر مایل به تبادل لینک بودید کافی است که ما را در جریان بگذارید
تا لینک شما نیز افزوده گردد .
به امید رهایی ایرانی از قید خرافات و داشتن
ایرانی آباد و آزاد
به یزدان که گر ما خرد داشتیم
کجا این سرانجام بد
داشتیم؟!
و در پایان به دور از قصد هر گونه توهین می گویم :
ایرانی !
گوسفند مباش !
بدرود
شنبه ۲۲ تیر۱۳۹۲ ساعت: 14:39 | توسط:سوالمند | ||||
نه نه خوشم اومد خوشم اومد حالا یک پاراگراف جامع و کلی درباره جایگاه حروف مقطه بفرمائید تا بالاخره این راز سر به مهر باز شود و بفهمیم حروفی که ازش هیچی نمیفهمیم چطور پایه فهم کل قرآنه ؟ پاسخ: ای عزیز، من که ادعا نکردم از حروف مقطعه سر در میآورم!! بنده عرض کردم متدولوژی متنشناسی قرآن نقطه آغازی دارد، و میدانید مدلهای الگوریتمی و پیشرفت در یک موضوع، بحث خاص خود را دارد و ربطی به آگاهی از مقداردهی متغیرهای آن ندارد. در حین اینکه عذرخواهی فبلی را نوشتم و ارسال کردم همان لحظه دیدم این نظر شما آمد، لذا یک کلمه عرض کردم، و عذرخواهی کامنت قبلی را تکرار میکنم. همگی موفق باشید و التماس دعا |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
شنبه ۲۲ تیر۱۳۹۲ ساعت: 14:32 | توسط:کلاس اولی | ||||
شما که این قدر می
دانی لطفا بگو چرا قرآن گاهی مسائل کاملا شخصی رو پیش کشیده ( مثل تعداد
اصحاب کهف و ایلاف قریش و نفرین بر ابولهب و مسائل خانوادگی پیامبر ) ؟ مگر
قرآن نباید کلی باشد پس چه فایده ای بر سوره لهب که تنها لعن است بار می
شود ؟ زیاده جسارت است پاسخ: خدا را شاهد میگیرم که شکستهنفسی و تواضع نمیکنم وقتی میگویم راجل و پیاده هستم علاوه اینکه عمرم رفته و وارد پیری شدم و حوصله جوانی تمام شده. قرآن چرا فقط باید کلیات باشد؟! اتفاقا اعجاز قرآن این است که با نزول تدریجی، عجائبی دارد که یک مورد که برای خودم پیش آمد و جالب است عرض میکنم: در کتابخانه کتابی دیدم، مرور کردم، نوشته بود کلمات قرآن تعدادش حساب دارد و در ضمن چندین مورد، گفته بود تعداد یوم در قرآن ۳۶۵ بار است، به محض اینکه منزل رسیدم رفتم المعجم المفهرس را آوردم دیدم الیوم ۳۴۸ مرتبه و یوما ۱۶ مرتبه به کار رفته! به نویسنده گفتم این که شد۳۶۴ !!! آیا با اضافه کردن یک عدد میخواهی برای قرآن اعجاز درست کنی؟!! مدتی گذشت، یعنی شاید بیش از چند ماه، به مناسبتی مقدمه المعجم را مطالعه میکردم دیدم میگوید خیلی سعی کردم کلمهای نیفتد اما متاسفانه چند مورد از قلم افتاده و جدولی آورده بود حدود ده پانزده مورد، جای شما خالی بود حال من را ببیند! با کمال تعجب دیدم یک مورد هم کلمه یوم بود! که مجموعا میشد ۳۶۵ !!! گفتم میخواهیم با وسائل دقیق بشماریم یکی اشتباه میکنیم اما در طی بیست و سه سال در قضایای کلی و جزئی آیات نازل میشود اما دقیق ۳۶۵ میشود! مورد توجه عزیزان: با عذرخواهی محضر شما، ادامه اگر عمری بود در فرصتی دیگر. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
شنبه ۲۲ تیر۱۳۹۲ ساعت: 10:56 | توسط:آران و بیدگلی | ||||
آیا صرف آوردن سر شهید
فخ پیش الهادی و از دعات بنی عباس و سپس از عمال آنان بودن برای ناصبی
دانستن یقطین بن موسی کافی است ؟! بویژه این که برخی منابع تصریح کرده اند
که وی با این که در دستگاه عباسیان بود اما اظهار تشیع می کرد . در منطقه ما امامزاده ای به نام هلال است که طبق یک منبع دویست سال پیش ، داستانی نقل کرده اند و گفته اند او فرزند بلافصل امام علی (ع) بوده اما اسمش در هیچ کتاب اصیل و قدیمی یافت نمی شود . آیا شما در کتابی چنین نسبتی را پیدا می کنید ؟ آیا علما او را فرزند بی واسطه امام علی (ع) می دانند ؟ پاسخ: روایتی که بنده دیدم خود علی پسرش میگوید از نصب پدرم بر خودم میترسم. حرم ایشان مشرف شدهام اما چیزی در باره ایشان نمیدانم. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
مشکل در دسترسی به مطالب وبلاگ |
جمعه ۲۱ تیر۱۳۹۲ ساعت: 22:31 | توسط:ملاصدرا | ||||
از آخرت آمدن انسان را
معنی نباشد پس آن جمله علوی را جز این نباید معنا در نظر گرفت که یعنی ما
از خدا آمده ایم انا لله و انا الیه راجعون .یعنی آخرت در آن جمله معنائی
جز خدا نمی دهد . پس نرسد کسی را که آن جمله را ردی بر جسمانیت الحدوث
داشتن جان و روح بینگارد . کهک قم پاسخ: هر طور صلاح میدانید. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
جمعه ۲۱ تیر۱۳۹۲ ساعت: 21:2 | توسط:ناظر | ||||
به نظر من بحث خوب پیش نمی رود مدیر وبلاگ هم از زرنگی خاصی برخوردار است از طرفی خیلی محکم نظرش را بیان می کند و قاطعانه می گوید: بنده مکرر عرض میکنم به نظر میرسد قرآن تعدد قرائات برای او لازم بوده نه اینکه فقط برای سهولت مکلفین اجازه داده باشند و از طرفی وقتی بحث به جای حساس خود می رسد اظهار می دارد که بی سواد و راجل هستم و دستم خالی است! از تعبیر ( مکرر عرض می کنم ) معلوم می شود که آدم کارکرده یا حداقل دارای شاگردان و تدریس است زبان انگلیسی را هم می فهمد و حتی آن را با تازی پاسخ می دهد! به نظر من سوال ارداتمند کاملا واضح است. او پرسیده بود: چگونه خدا قرآن را حفظ کرده که در حالی که الآن نمی دانیم عورات درست است یا مرات؟ قطعا نمی توانیم بگوییم جبرئیل هر دو را نازل کرده است. اما مدیر وبلاگ بحث را عوض می کند و نزل القرآن علی سبعه احرف می کشاند به نظرم اینگونه بحث اصلا نتیجه ای ندارد مخصوصا که مدیر ادعای بزرگی دارد: اختلاف قرائاتی که هر ناظری را ناراحت می کند و می گوید ای کاش از روز اول این اختلافات پدید نمی آمد و قرآن فقط یکی بود، حُسن قرآن به حساب می آورد و بلکه برای قرآن لازم می داند! خوب چنین ادعایی را که فکر نکنم تا به حال کسی کرده باشد، باید با حوصله و منطقی ثابت کند و حتی اگر لازم شد یک پست مستقل در وبلاگش برای آن باز کند نه اینکه به کافی و غیره ارجاع بدهد پاسخ: ای عزیز، اینجا مناسب بحث نیست، دو کلمه مینویسم میگوید ظرفیت پر شد! ادعای من، ادعای من نیست، نگاه من به قرآن نیست، بلکه نگاه خود قرآن به خودش است، و لو ان قرانا سیرت به الجبال ... ، تبیانا لکل شیئ ، و .... ما تا کیفیت وحی را ندانیم چگونه عنصر پایه وحی را بفهمیم؟!، پس از عسق میفرماید کذلک یوحی!!! لذا اگر حروف مقطعه را فهمیدیم میفهمیم عورات است یا مرات، و تا نفهمیدیم در حرج نیستیم، ملاصدرا میگوید عرفا همه قرآن را به صورت حروف مقطعه میبینند! به نظرم در مفاتیح الغیب او دیدم. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
جمعه ۲۱ تیر۱۳۹۲ ساعت: 16:19 | توسط:دانشجو | ||||
ما هم نشستیمو استفافده میکنیم اما باید دید قسط سپرده دارد یا وام یعنی چی ؟ انگار کلاس اشارات و کنایاته بابا مارو هم راه بدین خواهشا پاسخ: چرا مطلب را مشکل میکنید؟! قصد خاصی نداشتم، بلاها دو نوع است یا تطهیر است یا ترفیع. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
جمعه ۲۱ تیر۱۳۹۲ ساعت: 11:25 | توسط:عباسی | ||||
از شما که گفته می شود شاگرد آیت الله بهجت (ره) هستید و صاحب کرامت هستید خیلی خیلی التماس دعای زیاد دارم مخصوصا در این ماه خدایا شاهد باش من به مقربان درگاهت التماس دعا گفتم |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
مشکل در دسترسی به مطالب وبلاگ |
جمعه ۲۱ تیر۱۳۹۲ ساعت: 5:45 | توسط:ایضا ارادتمند | ||||
به هر حال قرآن واقعی
در لوح محفوظ اگر یکی است ، اختلاف قرائت معنا ندارد و اگر قرآن گزارش
حالات پیامبر است می تواند کمی تلورانس و نوسان داشته باشد و اختلاف قرائت
در این صورت مقبول است پس با هم سازگار نیستند . حرف سر نماز غیر نماز نیست و این حرفی است که افرادی که قائل به بشری بودن قرآن هستند ، آورده اند اگر سخنان آنها رو بخونین هرآینه می بینید چه قدر فضای فکری شما و آنان از هم دور است و چه قدر آنها در این بحث پیش رفته ان اما حوزه های علمیه اصلا خبر ندارند چه تحقیقات جدیدی درباره متون مقدس از جمله قرآن شده است پاسخ: بعد از نوشتن جواب قبلی این کامنت را خواندم، من حوزه را خبر ندارم اما خودم را که میدانم هیچ نمیدانم و هر چه راجع به بیخبری من بگویید میپذیرم، اما یک اما دارد!، باید حرف همدیگر را تصور بکنیم و بعد نقد کنیم، بنده مکرر عرض میکنم الفبای تحقیق در متنشناسی و تفسیر قرآن، تمام کردن بحث حروف مقطعه قرآن است، میتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد و خود را راحت کرد و هر چه خواست علیه قرآن گفت تا روزش برسد و صبح دولتش بدمد، اما بنده به اشاره روایات اهل البیت علیهم السلام عرض میکنم: هر چه بخواهید در این حروف هست! علم کل شیئ فی عسق! گفت چه فایده دارد این حروف المص؟! فرمودند بس کن و بشمار الف یک لام سی الی آخر روایت، که بحث سنگین خودش را دارد، ولی منظور من این است اصل اربیتالی بودن را میرساند، و شما را ارجاع میدهم به روایت کافی کتاب فضل القرآن فیه خبر السماء و الارض الح |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
پنجشنبه ۲۰ تیر۱۳۹۲ ساعت: 22:41 | توسط:ارادتمند | ||||
بحث در عمدی یا غیر عمدی بودن تحریف نیست بحث در این است که خدا فرموده : انا له لحافظون و قرآن قطعا به یک قرائت نازل شده است یا عورات بوده یا مرات ولی اکنون معلوم نیست کدام بوده یعنی قرائتی که جبرئیل آورده محفوظ نمانده است پاسخ: این بحث، سهل ممتنع مینماید، چند نکته باید در نظر گرفت: ۱- روایت نزل القرآن علی سبعة احرف ۲- روایت کذبوا انما هو واحد نزل من عند واحد ۳- آیا اصل قرآن، مکتوب و صحیفه است یا ملفوظ و مقرو است؟ دلالت آیات نیاز به تدبر تام دارد، یعنی عنصر پایه را باید فهمید. ۴- آنچه جبرئیل علیه السلام آورده چگونه بوده؟ خود آن هر عنصرش منشور ذو وجوه بوده یا طور دیگری چه عرض کنم؟ بنده مکرر عرض میکنم به نظر میرسد قرآن تعدد قرائات برای او لازم بوده نه اینکه فقط برای سهولت مکلفین اجازه داده باشند. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
پنجشنبه ۲۰ تیر۱۳۹۲ ساعت: 22:22 | توسط:کافی | ||||
منها قدمتم و الیها تصیرون جای نهج البلاغه است ؟ هرچه گشتم پیدا نشد . نه در آن کتاب و نه در کتابهای دیگر پناه بر دادار پاسخ: عبارت نهج شریف این است: و لیکن من ابناء الآخرة فانه منها قدم و الیها ینقلب. آیا آن عبارتی که از حافظه نوشتم جائی دیدم و یا در ذهن من نقل به معنا شده نمیدانم. معذرت میخواهم. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
پنجشنبه ۲۰ تیر۱۳۹۲ ساعت: 22:4 | توسط:توتون فروش | ||||
معنای درست و دقیق
انکرالاصوات چیست ؟ آیا واقعا صدای الاغ انکرالاصوات است ؟ اگر کسی آن را
انکرالاصوات نداند آیه خدا غلط میشود زبونم لال ؟ شما گفتین استغفرالله حالا اگه کسی زیاد گفته باشد ولی نشده باشد حق دارد از خدا و پیغمبرناراحت بشود ؟ پاسخ: شاید به معنای ناخوشایند و گوشخراش باشد، اما به عنوان یک صوت نوعی، نه صوت در یک واقعه خاص، و لذا اگر در مورد خاص اصطکاک دو آهن ناخوشایندتر باشد منافاتی ندارد. ناراحت میشود، اما حق دارد یا ندارد چه عرض کنم؟، باید دید قسط سپرده دارد یا وام؟ |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
پنجشنبه ۲۰ تیر۱۳۹۲ ساعت: 16:20 | توسط:همان بدبخت بیچاره | ||||
حالا که می شود حرف زد ما هم اشکالی کنیم کلام خدا مطلق است و خانه عنکبوت را به طور مطلق سست می داند و علم ثابت نموده تار او به طور مطلق محکم است پاسخ: تعجب میکنم که به نظر قاصر من هیچکدام مطلق نیست! بنده خود دیدم زنبور بزرگ قرمز رنگ را یک عنکبوت شکار کرد و هر چه تلاش کرد نتوانست فرار کند! آیا آیه شریفه این حرف من را با اطلاقش تکذیب میکند؟! کدام عرف عقلا چنین میپندارد؟! میتوانید به دهها خانه عنکبوت سر بزنید و ببینید چه طعمههای بزرگتر از خودش دارد! اگر خانه او به طور مطلق سست بود چگونه این زنبور نتوانست او را خانه خراب کند؟! آیا علم استحکام را که یک مفهوم نسبی است به طور مطلق میتواند ثابت کند؟ اگر از دانشمند بپرسید چگونه شما گفتید محکمترین تار است و حال آنکه یک بچه براحتی آنرا پاره میکند بلکه در حین پاره کردن اصلا چیزی حس نمیکند چه جواب میدهد؟ امروزه یکی از نیروهای چهارگانه جهانی را نیروی قوی در هسته میدانند که به مراتب از مثل جاذبه و ضعیف و الکترومغناطیس قویتر است اما در سیستم خودش میگویند و مانعی ندارد که یک سیستم پربارتر از نیروی دیگر بر این سیستم قوی هسته غلبه کند. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
پنجشنبه ۲۰ تیر۱۳۹۲ ساعت: 16:18 | توسط:The same unlucky & poor | ||||
؟ So Do you accepted that my action was abominable پاسخ: لعلها کانت درجة خفیفة |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
پنجشنبه ۲۰ تیر۱۳۹۲ ساعت: 10:5 | توسط:ارادتمند | ||||
چگونه اختلاف قراءات با عدم تحریف قرآن سازگار است مخصوصا اختلاف قراءتهایی که معنا را تغییر می دهند مانند: ثلاث عورات و ثلاث مرات در سوره نور پاسخ: تحریف، تغییر دادن عمدی کلام است به غیر اصل آن، اما اختلاف قرائت هر چند معنا تغییر کند اما تغییر دادن نیست، و خود شارع مقدس جلوگیری از اختلاف قرائات نفرموده، بلکه فقها نقل اجماع میکنند که خواندن نماز به هر یک از قرائات سبعه صحیح است. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
پنجشنبه ۲۰ تیر۱۳۹۲ ساعت: 0:35 | توسط:ارادتمند | ||||
ممکنه جواب آن دوست
مستشکل این باشه که: این جمله را حضرت به نمرود فرمودند. و نمرود که نمی
دانست زمین به دور خورشید می گردد. پس حضرت ناچار بودند که او را طبق عقیده
خودش مجاب و مغلوب نمایند. مخصوصا که در باب محاجه قاعده الزام کاربرد
زیادی دارد پاسخ: این هم مطلب صحیحی است و در پست نظام مشرق و مغرب هم به آن اشاره شده با ضمیمه. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
چهارشنبه ۱۹ تیر۱۳۹۲ ساعت: 15:54 | توسط:وحيد قادري | ||||
امام محمد باقر علیه السلام: لکل شیء ربیع و ربیع القرآن شهر رمضان؛ هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
نظام مشرق و مغرب |
چهارشنبه ۱۹ تیر۱۳۹۲ ساعت: 10:40 | توسط:مجید آجرلو | ||||
می بینم یک نفری پیدا شده که میخاد از قران دفا کند عجیبی است جای دفا ندار وقتی ابراهیم میگد ان الله یاتی بالشمس من المشرق فات بها من المغرب یعنی فکر میکرد خورشید دور زمین میچرخد این جاست که باید گفت پیامبران اطلاعتشان در علوم روز و حتی خداشناسی برابر مردم زمانشون بوده دفا فایده ای ندار زت زیاد پاسخ: یک عمر است گم شدهام و هنوز پیدا نشدهام! اگر خدائی هست و اگر قرآن کلام اوست ، میداند در طی قرون و اعصار چگونه از او دفاع کند و نیازی به دفاع بیسوادی مثل من ندارد. اما راجع به یاتی بالشمس چند سال بود یک پست این وبلاگ راجع به همین مسأله در منظر دید عزیزان بود و چند روز پیش بعض وبلاگهای بلاگفا دچار مشکل شد و همه پستهای این وبلاگ حذف شد، ولی نسخه پشتیبان دارم، هر چند همه پستها را دوباره نگذارم ولی خصوص این مسأله را که شما تذکر دادید در پست بعدی میآورم. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
چهارشنبه ۱۹ تیر۱۳۹۲ ساعت: 9:9 | توسط:وبگرد | ||||
وبلاگ عوض شده باشد یا آدرسش ؟ شما که کارتان خارج کردن قرآن از خلاف علم است آیا می دانید که قرآن گفته ان اوهن البیوت لبیت العنکبوت با این که اگر منظورش همین تار عنکبوت باشه ، دانشمندان می گویند تار عنکبوت مقاومترین ریسمان در عالم است و اگر عنکبوت خانه ای غیر از دام برای خود دارد ، ما که آن را نمی شناسیم اگر هم داشته باشد حکما از جنس همان تارش است که دامش را هم با آن درست می کند . اگر هم گزارش من را قبول ندارید شاید در نت بتوانید ادعای دانشمندان مبنی بر محکمی تار عنکبوت را پیدا کنید . این را چه جوابی دارید ؟ اما یک جا انگار توضیحی برای فلاتقیه خواندنم که مخالف توضیح شما بود . یادم نیست کجا . باید بروم پیدا کنم . حکما تشکر می کنم از جواب تشکر کردنی پاسخ: شاید وبلاگ. قرآن نفرموده تار عنکبوت برای صید او فایده ندارد، بلکه میگوید خانه سستی است، خانه برای حفظ و نگهداری صاحب خانه است، اما خانه عنکبوت براحتی توسط مهاجم او از هم میپاشد و نمیتواند او را حفظ کند، چون سستی مفهومی نسبی است باید دید نسبت به چه چیز میگوییم سست است، و گرنه قرآن میگوید هیچ چیزی در عالم خلقت نیست مگر اینکه به بهترین وجه و با اتقان کامل خلق شده است، الذی احسن کل شیئ خلقه، صنع الله الذی اتقن کل شیئ، در دوران راهنمایی از دکتری که رشتهاش پژشکی بود خاطرهای دارم، میگفت قرآن میگوید عنبوت ماده خانه برگزیده! و امروزه دیدند عنکبوت نر اصلا غدد ترشح تار ندارد، بنده تحقیق نکردم و سال حدود ۵۰ از ایشان شنیدم، خدایش رحمت کند، اتخذت بیتا مؤنث است نفرموده اتخذ بیتا. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
سه شنبه ۱۸ تیر۱۳۹۲ ساعت: 21:26 | توسط:وبگرد | ||||
من هم تناقضی دارم الاسلام یعلو و لایعلی علیه بدا الاسلام غریبا و سیعود غریبا نشانی وبلاگ شما را حفظ می کنم تا باز بیام و بخونم این را هم بگید : فاذا بلغ الدم فلاتقیه یعنی چی ؟ کمی توضیح برمی گردم بای پاسخ: اولی حکم تشریعی فقهی است مثل آیه شریفه نفی سبیل، ولی دومی ملحمه است که اخبار از آینده میکند، و محتمل است هر دو ملحمه باشد یکی برای قبل از ظهور و دیگری برای بعد از ظهور که لیظهره علی الدین کله باشد. ترجمه تمام عبارت حدیث این است: تقیه تشریع شده است برای اینکه خون حفظ شود پس وقتی که نتیجه یک تقیه این شود که کسی کشته شود این تقیه مشروع نیست. ممکن است برگردید این وبلاگ عوض شده باشد. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
سه شنبه ۱۸ تیر۱۳۹۲ ساعت: 18:32 | توسط:دانشجو | ||||
زآن یار دلنوازم شکری ست با شکایت آقاجان من که هر چی ذکرهای نماز جعفر طیار را جمع می کنم 280 تا می شه اما مفاتیح نوشته 300 تا !!!!!!! لطفا بگین آیا پس از سجده های رکعت دوم و چهارم که سر بر می داریم ( یعنی قبل از تشهد ) هم باید 10 بار اون ذکر را گفت ؟ اگه این طور باشه ، 300 تا درسته و اگر نیست لطفا مرا راهنمائی کنین شکایتمم اینه که برای یکی از خواننده هاتون نوشتین به همانجا برمیگردد که از همانجا آمده است، حالا سوالم اینه که مگه روح جسمانیت الحدوث نیست ؟ پس قبلا جائی نبوده که بعد از مرگ بره اون جا دوما ( و قصد خصوصیت در انجام این اعمال تابع مأثور است و قصد وظیفه فعلیه مانعی ندارد) یعنی چی ؟ ممکنه خود اون بنده خدا فهمیده باشه اما من که ارداتمندالعلما هستم اصلا هیچی از این فراز نمی فهمم لطفا توضیح توضیح در حد اول دبستان حاجاقا پاسخ: بلی در هر چهار رکعت پس از سجده دوم ۱۰ تسبیح دارد. خیر، روح به طور مطلق جسمانیة الحدوث نیست، روایات متعدد دال بر این مطلب است بلکه شأنی که از روح مدبر زمانی بدن در بستر بعد چهارم است جسمانیة الحدوث است. در نهج البلاغه آمده منها قدمتم و الیها تصیرون. خیرات برای شادی روح حیوانات کردن در روایات نیامده تا آنجا که بنده میدانم، پس به این قصد خاص نمیتوان کار خاصی برای آنها انجام داد و به شارع نسبت داد، اما میتواند خیرات را به قصد آنچه الآن شارع از من میخواهد انجام دهد. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
دوشنبه ۱۷ تیر۱۳۹۲ ساعت: 17:27 | توسط:؟ | ||||
مگه ممکنه کسی بگه همه چیز خداست هیچ عاقلی چنین حرفی نمی زنه در حالی که قائلین به وحدت وجود از علما و عرفا هستند پاسخ: به عبارت نگاه کنید، گفته شد: ساده بگین وحدت وجود درست است یا نه؟ شما بحث را از ساده بردید به علما وعرفا! که غیر ساده است! ، و اگر بپذیریم مسأله ذات وجوه است و صدها کتاب و رساله برایش نوشته شده پس محل بحث خود را دارد. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
دوشنبه ۱۷ تیر۱۳۹۲ ساعت: 9:59 | توسط:دانشجو | ||||
یا تشکر زیاد کتابائی که برای وحدت وجود معرفی کردید ، پیدا نکردم انگار فقط توی قم پیدا می شن . خواهشا ساده بگین وحدت وجود درسته یا نه ؟ با یه کم فضولی من حدیثی رو که پیدا نکردین برای اون خواننده ، پیدا کردم محمد بن فضیل به ابوالحسن علیه السلام گفت : کان عندی کبش سمنته لاضحی به فلما اخذته فاضعجته نظر الی فرحمته و رققت له ! ثم انی ذبحته قال فقال ما کنت احب لک ان تفعل لا تربین شیئا من هذا ثم تذبحه ( التهذیب ج 9 ص 83 / 352 و 353 ) پاسخ: خیلی ممنون از لطف شما. و تعبیر (برای تو دوست ندارم چنین کنی) دال بر کراهت است. وحدت وجود صحیح نیست به معنای اینکه همه چیز خداست. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
یکشنبه ۱۶ تیر۱۳۹۲ ساعت: 10:25 | توسط:؟ | ||||
آیا آیه اذاالوحوش حشرت، یعنی حیوانات وحشی محشور می شند یا منظور انسانهایی است که به خاطر اعمال وحشیانه خوی حیوانی دارند؟ پاسخ: این دو معنا در طول هم هستند و مانعة الجمع نیستند، یعنی یکی باطن معنای آیه شریفه است. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
جمعه ۱۴ تیر۱۳۹۲ ساعت: 19:40 | توسط:یک بدبخت بیچاره | ||||
هنوز جواب مرا ندادید ؟ لطفا این را هم بگید که روح حیوانات در عالم برزخ کجا می رود و آیا انجام خیرات و تلاوت قرآن و این جور کارها باعث شادی آنها می شود یا نه ؟ پاسخ: به همانجا برمیگردد که از همانجا آمده است، و قصد خصوصیت در انجام این اعمال تابع مأثور است و قصد وظیفه فعلیه مانعی ندارد. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
جمعه ۱۴ تیر۱۳۹۲ ساعت: 13:10 | توسط:همان بدبخت بیچاره | ||||
آیا لاتربین من هذا شیئا فتذبحه نشان نمی دهد که ذبح حیوان خانگی حرام یا مکروه است ؟ در کتاب شمس الوحی تبریزی آقای جوادی آملی نوشته حدیث است . پاسخ: ممکن است منظور از حیوان خانگی آن باشد که از ابتدای تولد دستپروریده صاحب خانه باشد و خودش او را ذبح کند و این مکروه باشد، اما حرام نیست، به هر حال حدیث را در نرمافزار حدیث پیدا نکردم و این قسمت که شما نقل کردید دلالتش تام نیست. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
جمعه ۱۴ تیر۱۳۹۲ ساعت: 10:11 | توسط:دانشجو | ||||
بالاخره موفق شدم نماز جعفر طیار را در مفاتیح پیدا کنم اما دعای زاد المعاد رو نداره اما مهمتر از اون ، اینه که این نماز خیلی خیلی حال و حوصله می خواد راستش حاجاقا من این اندازه حوصله ندارم دلیل اصلیشم اینه که دعاهای طولانی خوندمو اثر ندیدم و حالا می ترسم این نمازم بخونم و مشکلاتم حل نشه و بعد از خدا و پیغمبر ناراحت بشم خواهش و التماس می کنم اگه خوندنش برای شما راحته ، شما برای من بخونید و اگه جسارته و درخواست بزرگی کردم ، لااقل وقتی برای خودتون اون نمازو می خونید ، منم دعا کنید یا یه ورد و دعای ساده یاد بدین پاسخ: وظیفه من دعاگوئی است و همه باید برای همدیگر دعا کنیم، و ذکر راحت این حدیث است که رطب شفتیک بالاستغفار، یعنی همیشه لب را به استغفار تر نگه دار. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
پنجشنبه ۱۳ تیر۱۳۹۲ ساعت: 13:8 | توسط:کافی | ||||
من احساس می کنم شما نمی خواهید جواب واضح بدهید بابا سوال من و دیگران خیلی ساده و بی شیله پیله و لری بود یه جواب ساده و روشن پاسخ: احساس درستی دارید، اما رمز مطلب این است که جوابدهنده خود راجل و وامانده از جواب است. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
پنجشنبه ۱۳ تیر۱۳۹۲ ساعت: 10:47 | توسط:؟ | ||||
آیا آمدن لفظ قل در اول برخی سوره ها محکمترین دلیل بر این است که قرآن وحی الهی است نه کلام حضرت؟ آیا خود حضرت نمی توانستند از پیش خود یک قل بیاورند؟ پاسخ: دائر مدار قبول صدق مخبر است. |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
چهارشنبه ۱۲ تیر۱۳۹۲ ساعت: 21:18 | توسط:کافی | ||||
قضیه مریم و فرشته متمثل واقعا چه طور بوده ؟ ما هم منتظریم جواب بخونیم پاسخ: یک کلمه در بخش نظرات یک وبلاگ که حق مطلب ادا نمیشود، و آن هم وبلاگ یک بیسواد!! واقعا هر کس طالب است باید در خود آیات شریفة تامل کند، مثلا القاها الی مریم وروح منه یعنی چه؟ ضمیر فناداها من تحتها به چه کسی برمیگردد؟ |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
چهارشنبه ۱۲ تیر۱۳۹۲ ساعت: 10:0 | توسط:دانشجو | ||||
مطمئنا یکی از کامنتهای من جواب داده نشده و حذف شده و نیست مقاله سروش توی سایتشته قرآنو شسته گذاشته کنار مثلا گفته منظور از خورشید و ماه و ستاره های قرآن ، این خورشید و ماه و ستاره ها نیست و ... بهم ریختن اینها برای مقدمه قیامت مراد نیست و ... پاسخ: اگر اینطور است معذرت میخواهم، اصلا چنین چیزی یادم نمیآید که دیده باشم یا حذف کرده باشم. شاید هم چون خودش دیده من جواب بلد نیستم به من رحم کرده و خودش حذف شده! |
|||||
وب سایت ایمیل | |||||
آیا قرآن خلاف علم میگوید؟ |
***************
نظرات وبلاگ
پنجشنبه ۲۳ خرداد۱۳۹۲ ساعت: 19:53 | توسط:دانشجو | ||||
بیست بیست ممنونم ولی چرا خوب این حرفها رو کتاب نمیکنین تا مردم از سرگردانی در بیان ؟ و چرا خدا طوری حرف زده که دقیقا با هیئت بطلمیوسی اشتباه میشه ؟ چرا واضح حرف نزده ؟ میرم ببینم سمانتیک و جدول تناوبی چی هستش بازهم مرسی پاسخ: شاید کتاب مناسب در نرمافزارهای تفسیری پیدا کنید، بنده هم اگر پیری اجازه دهد یک ایپاب تهیه میکنم إن شاء الله از این واضحتر که بگوید نزدیکترین آسمان را به زینت ستارگان آراستیم؟! موفق باشید |
|||||
وب سایت ایمیل |
جمعه ۲۴ خرداد۱۳۹۲ ساعت: 14:48 | توسط:دانشجو | ||||
یه سوال دیگه داستان جن و شهاب چیه ؟ واقعا این سنگ ها آسمانی میخوره توی سر جنها یا اون آیه مربوط به عالم ملکوته ؟ مرسی پاسخ: هر چه هست مربوط به مسأله استراق سمع است که در آیة آمده، و تناسب حکم و موضوع یکی از مهمترین ضوابط فهم متن و هرمونوتیک است. جوینده یابنده است. |
|||||
وب سایت ایمیل |
شنبه ۲۵ خرداد۱۳۹۲ ساعت: 22:55 | توسط:دانشجو | ||||
شما ماشاالله این قدر سطح بالا می نویسی آدم نمی فهمه تناسب حکم و موضوع چیه ؟ بالاخره شهابها توی سر جن می خورن یا نه ؟ پاسخ: سطح بالای معکوس! الاب!! منظورم این بود که وقتی استراق سمع کنند شهاب میخورند! یعنی شهاب تناسبی با استراق سمع دارد که رادع آن است. |
|||||
وب سایت ایمیل |
سه شنبه ۲۸ خرداد۱۳۹۲ ساعت: 19:58 | توسط:نسل سومی | ||||
شما روحانی هستی ؟ لطفا بگو چرا پیامبر فرموده کما تکونون یولی علیکم اما امام علی به نظرم شایدم امام صادق فرموده الناس بامرائهم اشبه منهم بآبائهم ؟ اینها که ضد هم هستند پاسخ: بنده جسمانی هستم! این که مثل هم است، هر طور هستید بر شما رهبری میشود، و مردم به امرایشان شبیهتر هستند تا پدرانشان، یعنی تراکنش و تشابه رفتاری بین شما و امراء بیش از پدران برقرار است، البته تشابه طرفینی است و تاثیر متقابل است. |
|||||
وب سایت ایمیل |
شنبه ۱ تیر۱۳۹۲ ساعت: 12:28 | توسط:سعید | ||||
باسمه تعالی سلام علیکم با دیدن این مطالب، به نظرم رسید بد نباشد که خدمتتان اطلاع دهم که اخیراً برخی از دانشجویان و اساتید تحت تأثیر جلسات فردی از سنخ خودشان درباره قرآن هستند که شاید طرح مطالبی از نتایج چنان جلسات و بازخوردهای آن در بیرون از فضای آن جلسات بوده باشد. تا آنجا که بنده مطالعه کردهام وی سعی دارد بگوید که باید با نگرش صحیح به سوی قرآن برویم و از آن انتظار بیانات علمی نداشته باشیم. در مورد هفت آسمان این شخص در این لینک توضیحاتی میدهد: http://www.khorshid.info/qlist/%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87%D9%94_%DB%B1%DB%B7 تا آنجا که بنده دیدهام گفتههای ایشان البته در نقد فضای علمی تا حدودی جا دارد لیکن به نظر حقیر رسید که گویا ایشان یک چیز ذهنی را بجای قرآن و اسلام دارد ارائه میدهد! التماس دعا |
|||||
وب سایت ایمیل | [خصوصی] |
شنبه ۱ تیر۱۳۹۲ ساعت: 18:32 | توسط:دانشجو | ||||
شما که باز رفتین در پس پرده غیبت من خیلی سوال دارم مثلا این که آیا لعنت ما برای شمر و یزید و امثال اینها عذابشونو زیاد میکنه یا تاثیری در این کار نداره چون بعضیا میگن صلواتو لعنت ما اثری نداره و پیامبر و اماما به نهایت جائی که باس برسن رسیدن جواب فوری فوری فوری پاسخ: فعلا که منتظر پرده خاک هستیم! یک سؤال را در جوابش تحقیق کنید بس است، چون یک تحقیق صحیح دهها سؤال را پاسخ میدهد. هر دو تاثیر دارد، صلوات ما هم خان گسترده آنها را گستردهتر میکند، صاحب سفرهای که یک میلیون مهمان دارد تا دو میلیون تفاوت ندارد؟ |
|||||
وب سایت ایمیل |
دوشنبه ۳ تیر۱۳۹۲ ساعت: 17:45 | توسط:دانشجو | ||||
منظورم این بود که
همین شهابهای جسمانی که ما در آسمان می بینیم می خوره سرشون یا به قول
بعضیا اون آیه مربوط به ملکوته و خدا ناگهان به عنوان تشبیه حرف از آسمون
مادی رو کنار گذاشته و به ملکوت پرداخته و شهابهای ملکوتی و نوری رو از اون
آیه مد نظر گرفته ( فکر کنم می گن علامه طباطبائی تنها کسیه که توی تفسیرش
این حرفو زده اما بقیه گفتن همین شهابهای مادی میخورن به جنها ) حاا کدوم
درسته ؟ همین شهابهای مادی میخورن یا منظور شهابهای ملکوتیه ؟ پس چرا بعضیا میگن صلوات و لعنت ما فقط نشون دهنده موافقت ما با درود و نفرینه و می گن ادخلوا آل فرعون اشد العذاب نشون میده ملعونها الانش هم در بدترین حال ممکن هستن ؟ پاسخ:
این یک بحث تفسیری گسترده است و به یک کلمه نیست، بنده فقط دو نکته را
تاکید میکنم، یکی عبارت لا یسمعون الی الملأ الاعلی و دیگری فمن یستمع
الآن، اولی میگوید گوش دادن دزدکی اجنه به ملأ اعلی است آیا ملأ اعلی مکانی
است؟! آیا در افلاک و کرات جسمانی ملأ اعلی محقق میشود یا ملأ اعلی معنوی و
ملکوتی است؟ و دومی میگوید سابقا شهاب نبود و بعد از بعثت این پیامبر خاتم
شهابها آمدهاند! تناسب حکم و موضوع را که عرض کردم فراموش نکنید، و نیز به ذیل آیه ۱۸ از سوره مبارکه حجر در تفسیر نمونه مراجعه کنید که تفسیری فارسی و ساده و روان است و اقوال متعدد نقل کرده و نیز در چهار پنج مورد دیگر هم در قرآن کریم و تفاسیر آمده است. و اما آنچه در حافظه من است اشد العذاب مزبوط به روز قیامت است، و یوم تقوم الساعة ادخلوا آل فرعون اشد العذاب، و اما در برزخ النار یعرضون علیها غدوا و عشیا، خودتان مراجعه کنید. موفق باشید |
|||||
وب سایت ایمیل |
جمعه ۷ تیر۱۳۹۲ ساعت: 21:42 | توسط:نسل سومی | ||||
فکر نمیکردم باز بیام به این وبلاگ اما حالا که شاید از بی حوصلگی امدم میبنم که جواب شما یه جورائی توجیه است اگر مساله این طور بود چرا آنان خودشان این طور نگقتند ؟ یعنی چرا نگفتند روی هم تاثیر دارند ؟ معلوم میشود که ... چرا شما توجیه میکنید ؟ مثلا من از یک آخوندی پرسیدم چرا در زیارت امام صادق امده که مادران ایشان همگی عفیف بودند اما در تاریخ نوشتند که مادر بزرگ ابوبکر ( که جد امام صادق هم بود ) یکی از زنان مشهور به زنا و فحشا بود اما ان روحانی نتوانست جواب بدهد حالا خدا خیرش بدهد توجیه نکرد و گفت نمی داند حالا خواهش میکنم این سوال من را حذف کنید چون نمیخام حتی کوچکترین جسارتی به امام صادق بکنم اما جواب را بی توجیه بدهید برمیگردم پاسخ: إن شاء الله هیچوقت بیحوصله نباشید! من به گمان خودم در صدد توجیه نبودم و واقعا تنافی ندیدم و نمیبینم، اما شاید شما درست میگویید و من خودم متوجه نیستم و در صدد توجیهگری هستم. به هر حال، اینکه میگویید چرا خودشان چنین نگفتند؟ خوب معلوم است که یک کلام نیست، شما دو کلام را از دو مقام پیدا کردهاید و کنار هم گذاشتید، هر مقامی نکته خاصی دارد، مثل اینکه استاد میگوید طبق قانون جاذبه زمین ماه را به طرف خود میکشد اما اشکال کنند که قانون جاذبه تاثیر متقابل است و یکطرفه نیست یعنی ماه هم زمین را به طرف خود میکشد! آیا این اشکال به این استاد وارد است؟! |
|||||
وب سایت ایمیل |
یکشنبه ۹ تیر۱۳۹۲ ساعت: 11:19 | توسط:حسین | ||||
دنباله جواب قبلی پاسخ: اما فرمودید حرف آخر شما را حذف کنم ولی نکردم! چون اصل حرف درست نیست لذا اصلا جسارتی نسبت به امام صادق ع حساب نمیشود! اولا در زیارتنامه حضرت چنین چیزی تا آنجا که من میدانم نیست! بلکه در زیارتنامه حضرت سید الشهداء ع است که شهادت میدهم شما نوری در اصلاب شامخه و ارحام مطهره بودید، اما مسلم نزد شیعه است که این عبارت شامل همه معصومین ع است لذا امام صادق ع هم نوری در صلبهای بلند مرتبه و رحمهای پاک بودهاند. ثانیا بعضی در اصل اینکه چنین امری ثابت باشد خدشه تاریخی کردند هر چند بنده نمیدانم. ثالثا جواب اصلی این است که نور معصوم ع در رحم پاک قرار داشته از زمان حضرت آدم تا زمان تولد، اما لازم نیست مادر خود امام هم تا زمان حضرت آدم در اصلاب شامخ و ارحام مطهر باشد، این ربطی به هم ندارد، نور امام ع هرگز ساکن در صلب ابوبکر نبوده بلکه نه ماه ساکن در رحم مادر جلیله مکرمه خودشان بودند و نه بیشتر. اگر بنا ندارید سریعا بفرمایید توجیه میکنم کمی در این نکتهای که عرض کردم تامل کنید. موفق باشید |
|||||
وب سایت ایمیل |
یکشنبه ۹ تیر۱۳۹۲ ساعت: 15:25 | توسط:نسل سومی | ||||
والاه چه عرض کنم ؟ این جواب شما با این که بد نیست و به ذهن خودم هم رسیده بود اما برایم قانع کننده نبود . اما مشهور بودن مادر ابوبکر به زنا ( که من به اشتباه نوشته بودم جده او اما مادرش بوده ) و الان که دوباره از یکی از طلاب باسواد که قبلا ً گفته بود ، خواستم اصل مطلب و منبعش را که ً برایم نوشته بود ، باز بنویسد و این طور نوشت : ) و أمه سلمی من ذوات الأعلام فی مکة و کانت لها رایة فی الأبطح لأن العرب کانوا یأنفون من أن تنازلهم البغایا فکانوا بیعدونها عن قرب منازلهم و کان رایتها حمراء تدل علی فجورها و عهرها ( کتاب الأربعین ، ص 532 و 533 ، نوشته محمدطاهر قمی شیرازی به نقل از مشارق الأنوار به نقل از کتاب ملل و نحل و نسب شناسان ) اما ایشان تکذیبی برای این نکته تاریخی نمی شناسد ؛ اگر شما می شناسید لطفا ً بگید دوما ً آن جمله در زیارت امام صادق هست ؛ در مفاتیح الجنان در بخش زیارت ها ، در زیارت ائمه بقیع آمده است : لم تزالوا بعین الله ینسخکم من أصلاب کل مطهر و ینقلکم « من أرحام المطهرات » لابد تصدیق می کنید که از خودم در نیاوردم سرتان را درد نیاورم از این مسائل تا دلتان بخواهد هست و هیچ کس جوابش را نمی داند پاسخ: منظور من مشهور بودن مادر ابوبکر نبود بلکه اصل اینکه مادر حضرت از نسل ابوبکر باشد را بعضی انکار میکنند و عرض کردم که بنده نمیدانم، و اما زیارت را صحیح تذکر فرمودید و بنده یادم نبود هر چند بقیع مشرف شده و خوانده بودم، خیلی ممنون. |
|||||
وب سایت ایمیل |
یکشنبه ۹ تیر۱۳۹۲ ساعت: 15:28 | توسط:نسل سومی | ||||
قانون جاذبه دوطرفه است ؟ یعنی چیزهائی که می افتند زمین هم زمین را به سمت خود میکشند ؟ پاسخ: قانون سوم همین است دیگر!! http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%82%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%86_%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA_%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%AA%D9%86#.D9.82.D8.A7.D9.86.D9.88.D9.86_.D8.B3.D9.88.D9.85 شاید این هم یکی از آن مسائلی است که میگویید هیچ کس جوابش را نمیداند! |
|||||
وب سایت ایمیل |
دوشنبه ۱۰ تیر۱۳۹۲ ساعت: 12:0 | توسط:نسل سومی | ||||
والا میترسم چیزی بگم و
بهم بخندید من آن چیزهائی که در توضیح قانون سوم نیوتن نوشتند بازی با
الفاظ می دانم و معتقد نیستم وقتی چیزی بر چیز دیگری نیرو وارد میکند ، شی
دوم هم بر شی اول نیرو وارد میکند مگر این که بخواهیم مقاومت را وارد کردن
نیرو بر شی اول بنامیم که این بازی با الفاظ است ان متن اشکالات دیگری هم دارد آن نوشته اشکالهای دیگری هم دارد که بماند نگفتید کی با آن مطلب مشهور تاریخی مشکل دارد ؟ به حرفهای امثال نجاح طائی توجه نکنید که گفته یارغار ابوبکر نبود این حرفها خودتان هم می دانید که غلط است همه از مادران پاک و عفیف ، عفیف بودن همیشگی آنان در زندگی شان را می فهمند نه فقط در 9 ماه حمل یکی از بچه هاشان مشکل است حاجاقا مشکل است دست حوزه های علمیه خالی است پاسخ: ای عزیز، تحقیق علمی و اظهار نظر خنده ندارد و بنده هرگز به کسی که کارش رنگ تحقیق و نفی تقلید کورکورانه دارد نمیخندم که اگر بخندم به بیعقلی خودم خندیدم، اما یک اما دارد! انسان باید ابتدا حرف را خوب بفهمد بعد نقد علمی کند نه اینکه خدا نخواسته قبل از فهم مقصود خبرگان یک فن، به مطلب آنها ایراد بگیرد، مکانیک کلاسیک نیوتنی خیلی کار برده، یک مطلب یک شبه نیست که یک نفر چیزی گفته باشد و همه بله قربانگو شده باشند، لذا اگر مطمئن شدید مقصود را فهمیدید نقد بکنید و خنده ندارد، در مکانیک کوانتوم و نیز نظریه نسبیت، مکانیک نیوتنی نقد میشود اما طبق موازین علمی. و ذهن من موافق تحقیق تاریخی موضوعمحور با پشتوانه تشابک شواهد است که بر مبنای منطق فازی است و به این زودی مطلبی را تمام شده فرض نمیکنم. بقیه عرض من در نظر بعدی |
|||||
وب سایت ایمیل |
سه شنبه ۱۱ تیر۱۳۹۲ ساعت: 0:31 | توسط:حسین | ||||
بقیه از پاسخ قبلی: پاسخ: و اما عزیز من، تا اینگونه سریع حرفها را لت و پار کنید دست همه خالی است و خواهد بود، اما اگر به حرف، دل بدهید دست همه را خالی نمیبینید! من کجا گفتم ۹ ماه فقط مادر امام ع پاک است؟؟!! اعتقاد بنده این است که مادر امام معصوم ع در تمام عمر معصوم است، چرا اینگونه عبارت من را فهمیدید و معنا کردید؟! من گفتم مادر امام ع لازم نیست مثل خود امام در رحم مثل خودش پرورش یافته باشد و یا در صلب پاک از گناه باشد، خود مادر امام، معصوم از گناه است اما عبارت زیارت نمیگوید مادر مادر هم معصوم از گناه است، اما مادر پدر را میگوید در تمام عمر معصوم است، چون نور امام از مسیر او میگذرد(دقت کنید) ، مثل مادر امام ع مثل مؤمنین است که همینطورند، مثلا بعض علما در تمام عمر گناه نکردند اما لازم نیست مادر یا پدر آنها هم گناه نکرده باشد، علی بن یقطین به امام کاظم ع عرض کرد آقا بر خودم میترسم! فرمودند چرا؟ گفت چون پدرم ناصبی بود! فرمودند هرگز نترس، مثل مؤمن در صلب کافر مثل یک شن در بین یک خشت است که وقتی شسته شود گلها میرود و آن شن صحیح و سالم باقی میماند و ذرهای به آن مؤمن صدمه نمیزند، و لذا عرض میکنم عبارت زیارت مزید تشریف است نه شرط کار، و این نکته مهمی است. موفق باشید |
|||||
وب سایت ایمیل |
سه شنبه ۱۱ تیر۱۳۹۲ ساعت: 12:10 | توسط:وافی | ||||
با آرزوی سلامتی آیه ( فاقرءوا ما تیسر من القرآن ) را چگونه ترجمه کنیم؟ آنچه از قرآن که ممکن است یا آنچه از قرآن که آسان است؟ آخه میسّر هم به معنای آسان شده است هم به معنای ممکن به کار می رود طبق معنای اول باید روزی ده جزء خواند تا به این امر استحبابی عمل کرد و طبق معنای دوم یک جزء و حتی یک حزب کافی است پاسخ: علی الظاهر منظور ما تیسر لکم است نه ما تیسر فی حد نفسه، لذا مثل عسر در عبادات که فقها میفرمایند شخصی است مفاد این آیة شریفة هم تیسر شخصی است. |
|||||
وب سایت ایمیل |
سه شنبه ۱۱ تیر۱۳۹۲ ساعت: 15:43 | توسط:وافي | ||||
سوال این است که ما تیسر لکم یعنی چه؟ آیا یعنی : آنچه برایتان ممکن است یا یعنی : آنچه برایتان آسان است و فرقهما لا یخفی پاسخ: بلی فرقهما لا یخفی که برعکس توضیح قبلی شما میشود! به هر حال به گمان حقیر معنای دوم منظور است نه هر چه ممکن است ولو بعد از انجام عمل بیحال شوی! و عرض کردم منظور آسان نفسی نیست بلکه آسان بالفعل نسبت به هر کس است که چه بسا هر روزی تفاوت میکند، و به این معنا شاید با ممکن که شما میفرمایید تفاوتی نکند. |
|||||
وب سایت ایمیل |
سه شنبه ۱۱ تیر۱۳۹۲ ساعت: 19:2 | توسط:دانشجو | ||||
جناب عالی جواب همه رو می دین جز من ؟ یه کوله بار سوال دارم الف : یه جواب محکم به مقالات سروش بدین ب : محکمترین دلیل برای این که الفاظ قرآن از خود خداس ، چیه ؟ ج : وحدت وجود اگر درست بفهمیمش ، فقط یه معنی داره ؛ درسته ؟ حالا همون یه معنی درسته یا نه ؟ د : شما یه دعا یا ورد مجرب دارین که آدم اگه بخونه حاجتش روا بشه حتما ؟ خواهش می کنم به من بدین و خودتون هم در حقم دعا کنین که خیلی خیلی محتاجم ارادتمند پاسخ: اول خواستم عذرخواهی کنم که فرمایش شما را شاید ندیدهام ولی نگاهم به نظردهی بعدی شما افتاد دیدم من جواب دادهام و شما ظاهرا از چشمتان رد شده. الف: بنده اول باید کتابها را بخوانم. ب: لفظ قل که در اول امر به تلاوت وحی میآید. ج: خیر، چندین معنا داره، مثلا به توضیحات مرحومان آیات حکیم و خوئی در شرح عروه مراجعه کنید. د: علمای بزرگ خیلی به تکرار نماز حضرت جعفر طیار ع با دعای مذکور در زاد المعاد سفارش میفرمودند. جعلکم الله تحت عنایته و عنایة ولیه عج |
|||||
وب سایت ایمیل |
سه شنبه ۱۱ تیر۱۳۹۲ ساعت: 19:4 | توسط:دانشجو | ||||
راستی راستی یادم افتاد : شهابها رو نگفتین همین شهابهائی که ما می بینیم به شهابهای ملکوتی ربطی دارن ؟ یعنی ممکنه شهابهای ملکوتی منظور اون آیه باشه اما بین عالم جسم و ملکوت ربطی باشه ؟ فوری فوری اورژانسی مرسی پاسخ: ارتباط محتمل است هر چند با آن دو نکته که در جواب قبلی عرض کردم تامل کنید بعید مینماید. و الله العالم |
|||||
وب سایت ایمیل |
سه شنبه ۱۱ تیر۱۳۹۲ ساعت: 22:20 | توسط:وافي | ||||
با تشکر ولی . . . اصلاً وقتی می گوییم: هذا الفعل غیر متیسر لی آیا یعنی: انجام این کار برایم ممکن نیست یا یعنی: انجام آن برایم آسان نیست با عذرخواهی پاسخ: غیر متیسر یعنی متعسّر، و غیر ممکن یعنی متعذّر، و کاربرد این دو واژه در کتب بسیار است. بل انا معتذر |
|||||
وب سایت ایمیل |
چهارشنبه ۱۲ تیر۱۳۹۲ ساعت: 9:46 | توسط:وافي | ||||
جزاکم الله خیر الجزاء پاسخ: و ایاکم |
|||||
وب سایت ایمیل |
چهارشنبه ۱۲ تیر۱۳۹۲ ساعت: 9:54 | توسط:د. | ||||
لفظ قل را که سروش جواب داده و توجیه کرده ... و مقبول علما شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یعنی وحدت وجود درست نیست ؟ چرا لزومی داشت فرشته به صورت انسان ( آن هم به ظاهر مرد زیبا ) برای حضرت مریم نمودار بشه ؟ آیا میان آن دو نزدیکی برقرار شد ؟ البته می دونم که با توجه به آیات باید گفت نزدیکی کردند اما و هزار اما ... این کار درست بود ؟ چرا قرآن این قسمتو خوب توضیح نداده ؟ مگه مریم اون زمان زن یوسف نبود ؟ یعنی نامزدش نبود ؟ پس چرا ... چرا .. چرا ؟ پاسخ: و چرا و چرا و چرا ؟!!! |
|||||
وب سایت ایمیل |
چهارشنبه ۱۲ تیر۱۳۹۲ ساعت: 10:0 | توسط:دانشجو | ||||
مطمئنا یکی از کامنتهای من جواب داده نشده و حذف شده و نیست مقاله سروش توی سایتشته قرآنو شسته گذاشته کنار مثلا گفته منظور از خورشید و ماه و ستاره های قرآن ، این خورشید و ماه و ستاره ها نیست و ... بهم ریختن اینها برای مقدمه قیامت مراد نیست و ... پاسخ: اگر اینطور است معذرت میخواهم، اصلا چنین چیزی یادم نمیآید که دیده باشم یا حذف کرده باشم. شاید هم چون خودش دیده من جواب بلد نیستم به من رحم کرده و خودش حذف شده! |
|||||
وب سایت ایمیل |
چهارشنبه ۱۲ تیر۱۳۹۲ ساعت: 21:18 | توسط:کافی | ||||
قضیه مریم و فرشته متمثل واقعا چه طور بوده ؟ ما هم منتظریم جواب بخونیم پاسخ: یک کلمه در بخش نظرات یک وبلاگ که حق مطلب ادا نمیشود، و آن هم وبلاگ یک بیسواد!! واقعا هر کس طالب است باید در خود آیات شریفة تامل کند، مثلا القاها الی مریم وروح منه یعنی چه؟ ضمیر فناداها من تحتها به چه کسی برمیگردد؟ |
|||||
وب سایت ایمیل |
پنجشنبه ۱۳ تیر۱۳۹۲ ساعت: 10:47 | توسط:؟ | ||||
آیا آمدن لفظ قل در اول برخی سوره ها محکمترین دلیل بر این است که قرآن وحی الهی است نه کلام حضرت؟ آیا خود حضرت نمی توانستند از پیش خود یک قل بیاورند؟ پاسخ: دائر مدار قبول صدق مخبر است. |
|||||
وب سایت ایمیل |
پنجشنبه ۱۳ تیر۱۳۹۲ ساعت: 13:8 | توسط:کافی | ||||
من احساس می کنم شما نمی خواهید جواب واضح بدهید بابا سوال من و دیگران خیلی ساده و بی شیله پیله و لری بود یه جواب ساده و روشن پاسخ: احساس درستی دارید، اما رمز مطلب این است که جوابدهنده خود راجل و وامانده از جواب است. |
|||||
وب سایت ایمیل |
جمعه ۱۴ تیر۱۳۹۲ ساعت: 10:11 | توسط:دانشجو | ||||
بالاخره موفق شدم نماز جعفر طیار را در مفاتیح پیدا کنم اما دعای زاد المعاد رو نداره اما مهمتر از اون ، اینه که این نماز خیلی خیلی حال و حوصله می خواد راستش حاجاقا من این اندازه حوصله ندارم دلیل اصلیشم اینه که دعاهای طولانی خوندمو اثر ندیدم و حالا می ترسم این نمازم بخونم و مشکلاتم حل نشه و بعد از خدا و پیغمبر ناراحت بشم خواهش و التماس می کنم اگه خوندنش برای شما راحته ، شما برای من بخونید و اگه جسارته و درخواست بزرگی کردم ، لااقل وقتی برای خودتون اون نمازو می خونید ، منم دعا کنید یا یه ورد و دعای ساده یاد بدین پاسخ: وظیفه من دعاگوئی است و همه باید برای همدیگر دعا کنیم، و ذکر راحت این حدیث است که رطب شفتیک بالاستغفار، یعنی همیشه لب را به استغفار تر نگه دار. |
|||||
وب سایت ایمیل |
جمعه ۱۴ تیر۱۳۹۲ ساعت: 13:10 | توسط:همان بدبخت بیچاره | ||||
آیا لاتربین من هذا شیئا فتذبحه نشان نمی دهد که ذبح حیوان خانگی حرام یا مکروه است ؟ در کتاب شمس الوحی تبریزی آقای جوادی آملی نوشته حدیث است . پاسخ: ممکن است منظور از حیوان خانگی آن باشد که از ابتدای تولد دستپروریده صاحب خانه باشد و خودش او را ذبح کند و این مکروه باشد، اما حرام نیست، به هر حال حدیث را در نرمافزار حدیث پیدا نکردم و این قسمت که شما نقل کردید دلالتش تام نیست. |
|||||
وب سایت ایمیل |
جمعه ۱۴ تیر۱۳۹۲ ساعت: 19:40 | توسط:یک بدبخت بیچاره | ||||
هنوز جواب مرا ندادید ؟ لطفا این را هم بگید که روح حیوانات در عالم برزخ کجا می رود و آیا انجام خیرات و تلاوت قرآن و این جور کارها باعث شادی آنها می شود یا نه ؟ پاسخ: به همانجا برمیگردد که از همانجا آمده است، و قصد خصوصیت در انجام این اعمال تابع مأثور است و قصد وظیفه فعلیه مانعی ندارد. |
|||||
وب سایت ایمیل |
یکشنبه ۱۶ تیر۱۳۹۲ ساعت: 10:25 | توسط:؟ | ||||
آیا آیه اذاالوحوش حشرت، یعنی حیوانات وحشی محشور می شند یا منظور انسانهایی است که به خاطر اعمال وحشیانه خوی حیوانی دارند؟ پاسخ: این دو معنا در طول هم هستند و مانعة الجمع نیستند، یعنی یکی باطن معنای آیه شریفه است. |
|||||
وب سایت ایمیل |
دوشنبه ۱۷ تیر۱۳۹۲ ساعت: 9:59 | توسط:دانشجو | ||||
یا تشکر زیاد کتابائی که برای وحدت وجود معرفی کردید ، پیدا نکردم انگار فقط توی قم پیدا می شن . خواهشا ساده بگین وحدت وجود درسته یا نه ؟ با یه کم فضولی من حدیثی رو که پیدا نکردین برای اون خواننده ، پیدا کردم محمد بن فضیل به ابوالحسن علیه السلام گفت : کان عندی کبش سمنته لاضحی به فلما اخذته فاضعجته نظر الی فرحمته و رققت له ! ثم انی ذبحته قال فقال ما کنت احب لک ان تفعل لا تربین شیئا من هذا ثم تذبحه ( التهذیب ج 9 ص 83 / 352 و 353 ) پاسخ: خیلی ممنون از لطف شما. و تعبیر (برای تو دوست ندارم چنین کنی) دال بر کراهت است. وحدت وجود صحیح نیست به معنای اینکه همه چیز خداست. |
|||||
وب سایت ایمیل |
دوشنبه ۱۷ تیر۱۳۹۲ ساعت: 17:27 | توسط:؟ | ||||
مگه ممکنه کسی بگه همه چیز خداست هیچ عاقلی چنین حرفی نمی زنه در حالی که قائلین به وحدت وجود از علما و عرفا هستند پاسخ: به عبارت نگاه کنید، گفته شد: ساده بگین وحدت وجود درست است یا نه؟ شما بحث را از ساده بردید به علما وعرفا! که غیر ساده است! ، و اگر بپذیریم مسأله ذات وجوه است و صدها کتاب و رساله برایش نوشته شده پس محل بحث خود را دارد. |
|||||
وب سایت ایمیل |
سه شنبه ۱۸ تیر۱۳۹۲ ساعت: 18:32 | توسط:دانشجو | ||||
زآن یار دلنوازم شکری ست با شکایت آقاجان من که هر چی ذکرهای نماز جعفر طیار را جمع می کنم 280 تا می شه اما مفاتیح نوشته 300 تا !!!!!!! لطفا بگین آیا پس از سجده های رکعت دوم و چهارم که سر بر می داریم ( یعنی قبل از تشهد ) هم باید 10 بار اون ذکر را گفت ؟ اگه این طور باشه ، 300 تا درسته و اگر نیست لطفا مرا راهنمائی کنین شکایتمم اینه که برای یکی از خواننده هاتون نوشتین به همانجا برمیگردد که از همانجا آمده است، حالا سوالم اینه که مگه روح جسمانیت الحدوث نیست ؟ پس قبلا جائی نبوده که بعد از مرگ بره اون جا دوما ( و قصد خصوصیت در انجام این اعمال تابع مأثور است و قصد وظیفه فعلیه مانعی ندارد) یعنی چی ؟ ممکنه خود اون بنده خدا فهمیده باشه اما من که ارداتمندالعلما هستم اصلا هیچی از این فراز نمی فهمم لطفا توضیح توضیح در حد اول دبستان حاجاقا پاسخ: بلی در هر چهار رکعت پس از سجده دوم ۱۰ تسبیح دارد. خیر، روح به طور مطلق جسمانیة الحدوث نیست، روایات متعدد دال بر این مطلب است بلکه شأنی که از روح مدبر زمانی بدن در بستر بعد چهارم است جسمانیة الحدوث است. در نهج البلاغه آمده منها قدمتم و الیها تصیرون. خیرات برای شادی روح حیوانات کردن در روایات نیامده تا آنجا که بنده میدانم، پس به این قصد خاص نمیتوان کار خاصی برای آنها انجام داد و به شارع نسبت داد، اما میتواند خیرات را به قصد آنچه الآن شارع از من میخواهد انجام دهد. |
|||||
وب سایت ایمیل |
سه شنبه ۱۸ تیر۱۳۹۲ ساعت: 21:26 | توسط:وبگرد | ||||
من هم تناقضی دارم الاسلام یعلو و لایعلی علیه بدا الاسلام غریبا و سیعود غریبا نشانی وبلاگ شما را حفظ می کنم تا باز بیام و بخونم این را هم بگید : فاذا بلغ الدم فلاتقیه یعنی چی ؟ کمی توضیح برمی گردم بای پاسخ: اولی حکم تشریعی فقهی است مثل آیه شریفه نفی سبیل، ولی دومی ملحمه است که اخبار از آینده میکند، و محتمل است هر دو ملحمه باشد یکی برای قبل از ظهور و دیگری برای بعد از ظهور که لیظهره علی الدین کله باشد. ترجمه تمام عبارت حدیث این است: تقیه تشریع شده است برای اینکه خون حفظ شود پس وقتی که نتیجه یک تقیه این شود که کسی کشته شود این تقیه مشروع نیست. ممکن است برگردید این وبلاگ عوض شده باشد. |
|||||
وب سایت ایمیل |
چهارشنبه ۱۹ تیر۱۳۹۲ ساعت: 9:9 | توسط:وبگرد | ||||
وبلاگ عوض شده باشد یا آدرسش ؟ شما که کارتان خارج کردن قرآن از خلاف علم است آیا می دانید که قرآن گفته ان اوهن البیوت لبیت العنکبوت با این که اگر منظورش همین تار عنکبوت باشه ، دانشمندان می گویند تار عنکبوت مقاومترین ریسمان در عالم است و اگر عنکبوت خانه ای غیر از دام برای خود دارد ، ما که آن را نمی شناسیم اگر هم داشته باشد حکما از جنس همان تارش است که دامش را هم با آن درست می کند . اگر هم گزارش من را قبول ندارید شاید در نت بتوانید ادعای دانشمندان مبنی بر محکمی تار عنکبوت را پیدا کنید . این را چه جوابی دارید ؟ اما یک جا انگار توضیحی برای فلاتقیه خواندنم که مخالف توضیح شما بود . یادم نیست کجا . باید بروم پیدا کنم . حکما تشکر می کنم از جواب تشکر کردنی پاسخ: شاید وبلاگ. قرآن نفرموده تار عنکبوت برای صید او فایده ندارد، بلکه میگوید خانه سستی است، خانه برای حفظ و نگهداری صاحب خانه است، اما خانه عنکبوت براحتی توسط مهاجم او از هم میپاشد و نمیتواند او را حفظ کند، چون سستی مفهومی نسبی است باید دید نسبت به چه چیز میگوییم سست است، و گرنه قرآن میگوید هیچ چیزی در عالم خلقت نیست مگر اینکه به بهترین وجه و با اتقان کامل خلق شده است، الذی احسن کل شیئ خلقه، صنع الله الذی اتقن کل شیئ، در دوران راهنمایی از دکتری که رشتهاش پژشکی بود خاطرهای دارم، میگفت قرآن میگوید عنبوت ماده خانه برگزیده! و امروزه دیدند عنکبوت نر اصلا غدد ترشح تار ندارد، بنده تحقیق نکردم و سال حدود ۵۰ از ایشان شنیدم، خدایش رحمت کند، اتخذت بیتا مؤنث است نفرموده اتخذ بیتا. |
|||||
وب سایت ایمیل |
چهارشنبه ۱۹ تیر۱۳۹۲ ساعت: 10:40 | توسط:مجید آجرلو | ||||
می بینم یک نفری پیدا شده که میخاد از قران دفا کند عجیبی است جای دفا ندار وقتی ابراهیم میگد ان الله یاتی بالشمس من المشرق فات بها من المغرب یعنی فکر میکرد خورشید دور زمین میچرخد این جاست که باید گفت پیامبران اطلاعتشان در علوم روز و حتی خداشناسی برابر مردم زمانشون بوده دفا فایده ای ندار زت زیاد پاسخ: یک عمر است گم شدهام و هنوز پیدا نشدهام! اگر خدائی هست و اگر قرآن کلام اوست ، میداند در طی قرون و اعصار چگونه از او دفاع کند و نیازی به دفاع بیسوادی مثل من ندارد. اما راجع به یاتی بالشمس چند سال بود یک پست این وبلاگ راجع به همین مسأله در منظر دید عزیزان بود و چند روز پیش بعض وبلاگهای بلاگفا دچار مشکل شد و همه پستهای این وبلاگ حذف شد، ولی نسخه پشتیبان دارم، هر چند همه پستها را دوباره نگذارم ولی خصوص این مسأله را که شما تذکر دادید در پست بعدی میآورم. |
|||||
وب سایت ایمیل |
پنجشنبه ۲۰ تیر۱۳۹۲ ساعت: 0:35 | توسط:ارادتمند | ||||
ممکنه جواب آن دوست
مستشکل این باشه که: این جمله را حضرت به نمرود فرمودند. و نمرود که نمی
دانست زمین به دور خورشید می گردد. پس حضرت ناچار بودند که او را طبق عقیده
خودش مجاب و مغلوب نمایند. مخصوصا که در باب محاجه قاعده الزام کاربرد
زیادی دارد پاسخ: این هم مطلب صحیحی است و در پست نظام مشرق و مغرب هم به آن اشاره شده با ضمیمه. |
|||||
وب سایت ایمیل |
پنجشنبه ۲۰ تیر۱۳۹۲ ساعت: 10:5 | توسط:ارادتمند | ||||
چگونه اختلاف قراءات با عدم تحریف قرآن سازگار است مخصوصا اختلاف قراءتهایی که معنا را تغییر می دهند مانند: ثلاث عورات و ثلاث مرات در سوره نور پاسخ: تحریف، تغییر دادن عمدی کلام است به غیر اصل آن، اما اختلاف قرائت هر چند معنا تغییر کند اما تغییر دادن نیست، و خود شارع مقدس جلوگیری از اختلاف قرائات نفرموده، بلکه فقها نقل اجماع میکنند که خواندن نماز به هر یک از قرائات سبعه صحیح است. |
|||||
وب سایت ایمیل |
پنجشنبه ۲۰ تیر۱۳۹۲ ساعت: 16:18 | توسط:The same unlucky & poor | ||||
؟ So Do you accepted that my action was abominable پاسخ: لعلها کانت درجة خفیفة |
|||||
وب سایت ایمیل |
پنجشنبه ۲۰ تیر۱۳۹۲ ساعت: 16:20 | توسط:همان بدبخت بیچاره | ||||
حالا که می شود حرف زد ما هم اشکالی کنیم کلام خدا مطلق است و خانه عنکبوت را به طور مطلق سست می داند و علم ثابت نموده تار او به طور مطلق محکم است پاسخ: تعجب میکنم که به نظر قاصر من هیچکدام مطلق نیست! بنده خود دیدم زنبور بزرگ قرمز رنگ را یک عنکبوت شکار کرد و هر چه تلاش کرد نتوانست فرار کند! آیا آیه شریفه این حرف من را با اطلاقش تکذیب میکند؟! کدام عرف عقلا چنین میپندارد؟! میتوانید به دهها خانه عنکبوت سر بزنید و ببینید چه طعمههای بزرگتر از خودش دارد! اگر خانه او به طور مطلق سست بود چگونه این زنبور نتوانست او را خانه خراب کند؟! آیا علم استحکام را که یک مفهوم نسبی است به طور مطلق میتواند ثابت کند؟ اگر از دانشمند بپرسید چگونه شما گفتید محکمترین تار است و حال آنکه یک بچه براحتی آنرا پاره میکند بلکه در حین پاره کردن اصلا چیزی حس نمیکند چه جواب میدهد؟ امروزه یکی از نیروهای چهارگانه جهانی را نیروی قوی در هسته میدانند که به مراتب از مثل جاذبه و ضعیف و الکترومغناطیس قویتر است اما در سیستم خودش میگویند و مانعی ندارد که یک سیستم پربارتر از نیروی دیگر بر این سیستم قوی هسته غلبه کند. |
|||||
وب سایت ایمیل |
پنجشنبه ۲۰ تیر۱۳۹۲ ساعت: 22:4 | توسط:توتون فروش | ||||
معنای درست و دقیق
انکرالاصوات چیست ؟ آیا واقعا صدای الاغ انکرالاصوات است ؟ اگر کسی آن را
انکرالاصوات نداند آیه خدا غلط میشود زبونم لال ؟ شما گفتین استغفرالله حالا اگه کسی زیاد گفته باشد ولی نشده باشد حق دارد از خدا و پیغمبرناراحت بشود ؟ پاسخ: شاید به معنای ناخوشایند و گوشخراش باشد، اما به عنوان یک صوت نوعی، نه صوت در یک واقعه خاص، و لذا اگر در مورد خاص اصطکاک دو آهن ناخوشایندتر باشد منافاتی ندارد. ناراحت میشود، اما حق دارد یا ندارد چه عرض کنم؟، باید دید قسط سپرده دارد یا وام؟ |
|||||
وب سایت ایمیل |
پنجشنبه ۲۰ تیر۱۳۹۲ ساعت: 22:22 | توسط:کافی | ||||
منها قدمتم و الیها تصیرون جای نهج البلاغه است ؟ هرچه گشتم پیدا نشد . نه در آن کتاب و نه در کتابهای دیگر پناه بر دادار پاسخ: عبارت نهج شریف این است: و لیکن من ابناء الآخرة فانه منها قدم و الیها ینقلب. آیا آن عبارتی که از حافظه نوشتم جائی دیدم و یا در ذهن من نقل به معنا شده نمیدانم. معذرت میخواهم. |
|||||
وب سایت ایمیل |
پنجشنبه ۲۰ تیر۱۳۹۲ ساعت: 22:41 | توسط:ارادتمند | ||||
بحث در عمدی یا غیر عمدی بودن تحریف نیست بحث در این است که خدا فرموده : انا له لحافظون و قرآن قطعا به یک قرائت نازل شده است یا عورات بوده یا مرات ولی اکنون معلوم نیست کدام بوده یعنی قرائتی که جبرئیل آورده محفوظ نمانده است پاسخ: این بحث، سهل ممتنع مینماید، چند نکته باید در نظر گرفت: ۱- روایت نزل القرآن علی سبعة احرف ۲- روایت کذبوا انما هو واحد نزل من عند واحد ۳- آیا اصل قرآن، مکتوب و صحیفه است یا ملفوظ و مقرو است؟ دلالت آیات نیاز به تدبر تام دارد، یعنی عنصر پایه را باید فهمید. ۴- آنچه جبرئیل علیه السلام آورده چگونه بوده؟ خود آن هر عنصرش منشور ذو وجوه بوده یا طور دیگری چه عرض کنم؟ بنده مکرر عرض میکنم به نظر میرسد قرآن تعدد قرائات برای او لازم بوده نه اینکه فقط برای سهولت مکلفین اجازه داده باشند. |
|||||
وب سایت ایمیل |
جمعه ۲۱ تیر۱۳۹۲ ساعت: 5:45 | توسط:ایضا ارادتمند | ||||
به هر حال قرآن واقعی
در لوح محفوظ اگر یکی است ، اختلاف قرائت معنا ندارد و اگر قرآن گزارش
حالات پیامبر است می تواند کمی تلورانس و نوسان داشته باشد و اختلاف قرائت
در این صورت مقبول است پس با هم سازگار نیستند . حرف سر نماز غیر نماز نیست و این حرفی است که افرادی که قائل به بشری بودن قرآن هستند ، آورده اند اگر سخنان آنها رو بخونین هرآینه می بینید چه قدر فضای فکری شما و آنان از هم دور است و چه قدر آنها در این بحث پیش رفته ان اما حوزه های علمیه اصلا خبر ندارند چه تحقیقات جدیدی درباره متون مقدس از جمله قرآن شده است پاسخ: بعد از نوشتن جواب قبلی این کامنت را خواندم، من حوزه را خبر ندارم اما خودم را که میدانم هیچ نمیدانم و هر چه راجع به بیخبری من بگویید میپذیرم، اما یک اما دارد!، باید حرف همدیگر را تصور بکنیم و بعد نقد کنیم، بنده مکرر عرض میکنم الفبای تحقیق در متنشناسی و تفسیر قرآن، تمام کردن بحث حروف مقطعه قرآن است، میتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد و خود را راحت کرد و هر چه خواست علیه قرآن گفت تا روزش برسد و صبح دولتش بدمد، اما بنده به اشاره روایات اهل البیت علیهم السلام عرض میکنم: هر چه بخواهید در این حروف هست! علم کل شیئ فی عسق! گفت چه فایده دارد این حروف المص؟! فرمودند بس کن و بشمار الف یک لام سی الی آخر روایت، که بحث سنگین خودش را دارد، ولی منظور من این است اصل اربیتالی بودن را میرساند، و شما را ارجاع میدهم به روایت کافی کتاب فضل القرآن فیه خبر السماء و الارض الح |
|||||
وب سایت ایمیل |
جمعه ۲۱ تیر۱۳۹۲ ساعت: 16:19 | توسط:دانشجو | ||||
ما هم نشستیمو استفافده میکنیم اما باید دید قسط سپرده دارد یا وام یعنی چی ؟ انگار کلاس اشارات و کنایاته بابا مارو هم راه بدین خواهشا پاسخ: چرا مطلب را مشکل میکنید؟! قصد خاصی نداشتم، بلاها دو نوع است یا تطهیر است یا ترفیع. |
|||||
وب سایت ایمیل |
جمعه ۲۱ تیر۱۳۹۲ ساعت: 21:2 | توسط:ناظر | ||||
به نظر من بحث خوب پیش نمی رود مدیر وبلاگ هم از زرنگی خاصی برخوردار است از طرفی خیلی محکم نظرش را بیان می کند و قاطعانه می گوید: بنده مکرر عرض میکنم به نظر میرسد قرآن تعدد قرائات برای او لازم بوده نه اینکه فقط برای سهولت مکلفین اجازه داده باشند و از طرفی وقتی بحث به جای حساس خود می رسد اظهار می دارد که بی سواد و راجل هستم و دستم خالی است! از تعبیر ( مکرر عرض می کنم ) معلوم می شود که آدم کارکرده یا حداقل دارای شاگردان و تدریس است زبان انگلیسی را هم می فهمد و حتی آن را با تازی پاسخ می دهد! به نظر من سوال ارداتمند کاملا واضح است. او پرسیده بود: چگونه خدا قرآن را حفظ کرده که در حالی که الآن نمی دانیم عورات درست است یا مرات؟ قطعا نمی توانیم بگوییم جبرئیل هر دو را نازل کرده است. اما مدیر وبلاگ بحث را عوض می کند و نزل القرآن علی سبعه احرف می کشاند به نظرم اینگونه بحث اصلا نتیجه ای ندارد مخصوصا که مدیر ادعای بزرگی دارد: اختلاف قرائاتی که هر ناظری را ناراحت می کند و می گوید ای کاش از روز اول این اختلافات پدید نمی آمد و قرآن فقط یکی بود، حُسن قرآن به حساب می آورد و بلکه برای قرآن لازم می داند! خوب چنین ادعایی را که فکر نکنم تا به حال کسی کرده باشد، باید با حوصله و منطقی ثابت کند و حتی اگر لازم شد یک پست مستقل در وبلاگش برای آن باز کند نه اینکه به کافی و غیره ارجاع بدهد پاسخ: ای عزیز، اینجا مناسب بحث نیست، دو کلمه مینویسم میگوید ظرفیت پر شد! ادعای من، ادعای من نیست، نگاه من به قرآن نیست، بلکه نگاه خود قرآن به خودش است، و لو ان قرانا سیرت به الجبال ... ، تبیانا لکل شیئ ، و .... ما تا کیفیت وحی را ندانیم چگونه عنصر پایه وحی را بفهمیم؟!، پس از عسق میفرماید کذلک یوحی!!! لذا اگر حروف مقطعه را فهمیدیم میفهمیم عورات است یا مرات، و تا نفهمیدیم در حرج نیستیم، ملاصدرا میگوید عرفا همه قرآن را به صورت حروف مقطعه میبینند! به نظرم در مفاتیح الغیب او دیدم. |
|||||
وب سایت ایمیل |
جمعه ۲۱ تیر۱۳۹۲ ساعت: 22:31 | توسط:ملاصدرا | ||||
از آخرت آمدن انسان را
معنی نباشد پس آن جمله علوی را جز این نباید معنا در نظر گرفت که یعنی ما
از خدا آمده ایم انا لله و انا الیه راجعون .یعنی آخرت در آن جمله معنائی
جز خدا نمی دهد . پس نرسد کسی را که آن جمله را ردی بر جسمانیت الحدوث
داشتن جان و روح بینگارد . کهک قم پاسخ: هر طور صلاح میدانید. |
|||||
وب سایت ایمیل |
شنبه ۲۲ تیر۱۳۹۲ ساعت: 14:32 | توسط:کلاس اولی | ||||
شما که این قدر می
دانی لطفا بگو چرا قرآن گاهی مسائل کاملا شخصی رو پیش کشیده ( مثل تعداد
اصحاب کهف و ایلاف قریش و نفرین بر ابولهب و مسائل خانوادگی پیامبر ) ؟ مگر
قرآن نباید کلی باشد پس چه فایده ای بر سوره لهب که تنها لعن است بار می
شود ؟ زیاده جسارت است پاسخ: خدا را شاهد میگیرم که شکستهنفسی و تواضع نمیکنم وقتی میگویم راجل و پیاده هستم علاوه اینکه عمرم رفته و وارد پیری شدم و حوصله جوانی تمام شده. قرآن چرا فقط باید کلیات باشد؟! اتفاقا اعجاز قرآن این است که با نزول تدریجی، عجائبی دارد که یک مورد که برای خودم پیش آمد و جالب است عرض میکنم: در کتابخانه کتابی دیدم، مرور کردم، نوشته بود کلمات قرآن تعدادش حساب دارد و در ضمن چندین مورد، گفته بود تعداد یوم در قرآن ۳۶۵ بار است، به محض اینکه منزل رسیدم رفتم المعجم المفهرس را آوردم دیدم الیوم ۳۴۸ مرتبه و یوما ۱۶ مرتبه به کار رفته! به نویسنده گفتم این که شد۳۶۴ !!! آیا با اضافه کردن یک عدد میخواهی برای قرآن اعجاز درست کنی؟!! مدتی گذشت، یعنی شاید بیش از چند ماه، به مناسبتی مقدمه المعجم را مطالعه میکردم دیدم میگوید خیلی سعی کردم کلمهای نیفتد اما متاسفانه چند مورد از قلم افتاده و جدولی آورده بود حدود ده پانزده مورد، جای شما خالی بود حال من را ببیند! با کمال تعجب دیدم یک مورد هم کلمه یوم بود! که مجموعا میشد ۳۶۵ !!! گفتم میخواهیم با وسائل دقیق بشماریم یکی اشتباه میکنیم اما در طی بیست و سه سال در قضایای کلی و جزئی آیات نازل میشود اما دقیق ۳۶۵ میشود! مورد توجه عزیزان: با عذرخواهی محضر شما، ادامه اگر عمری بود در فرصتی دیگر. |
|||||
وب سایت ایمیل |
شنبه ۲۲ تیر۱۳۹۲ ساعت: 14:39 | توسط:سوالمند | ||||
نه نه خوشم اومد خوشم اومد حالا یک پاراگراف جامع و کلی درباره جایگاه حروف مقطه بفرمائید تا بالاخره این راز سر به مهر باز شود و بفهمیم حروفی که ازش هیچی نمیفهمیم چطور پایه فهم کل قرآنه ؟ پاسخ: ای عزیز، من که ادعا نکردم از حروف مقطعه سر در میآورم!! بنده عرض کردم متدولوژی متنشناسی قرآن نقطه آغازی دارد، و میدانید مدلهای الگوریتمی و پیشرفت در یک موضوع، بحث خاص خود را دارد و ربطی به آگاهی از مقداردهی متغیرهای آن ندارد. در حین اینکه عذرخواهی فبلی را نوشتم و ارسال کردم همان لحظه دیدم این نظر شما آمد، لذا یک کلمه عرض کردم، و عذرخواهی کامنت قبلی را تکرار میکنم. همگی موفق باشید و التماس دعا |
|||||
وب سایت ایمیل |
***************
نظرات وبلاگ
سه شنبه ۱۴ خرداد۱۳۹۲ ساعت: 11:30 | توسط:hojreh majazi | ||||
با سلام ما شما را به بازديد از وبلاگ پاسخ به شبهات (حجره مجازي)دعوت ميكنيم اين وبلاگ توسط طلاب و با هدف پاسخ به شبهات راه اندازي شده است لطفا سوالات خود را با ما در ميان بگذاريد اين افتخار ماست كه به سوالات شما پاسخ بدهيم ما جرات شنيدن حرف هاي شما را داريم اگر دوست داشتيد براي از بين رفتن شبهات ديني و اعتقادي ما را با عنوان پاسخ به شبهات(حجره مجازي) لينك فرمائيد. |
|||||
وب سایت ایمیل |
شنبه ۱۸ خرداد۱۳۹۲ ساعت: 18:6 | توسط:دانشجو | ||||
آخه من بدبخت نمیدونم سوالامو از کی بپرسم آقای طهرانی که توی وبلاگش نوشته از شما بپرسم و به سوالام جواب نمیده شما هم که اصلا انگار بیا اینترنت قهرکردی یکی به من بگه آیا الفاظ قرآن هم وحی شده یا پیغمبر فقط حال معنوی بهش دست داده و الفاظو از خودش فرموده چرا بعضی از آیه های قرآن مخالف علم هستش ؟ آخه چرا چرا چرا پاسخ: خدا نکنه بدبختی سراغتون بیاد ولو یک لحظه من با اینترنت قهر نکردم با جوانی قهر کردم! عین الفاظ قرآن وحی است علم دو حوزه دارد یکی حوزه برگشتناپذیر مثل کرویت زمین و منظومه شمسی و عدم صحت برداشت ارسطوئی از اتصال جسم مادی و.... و دیگری حوزههای مورد کنکاش و پیشرفت بلکه قابل برگشت که غالب مباحث علمی کنونی اینگونه هستند. آیا قرآن با کدام یک از موارد این دو حوزه مخالفت کرده؟ |
|||||
وب سایت ایمیل |
سه شنبه ۲۱ خرداد۱۳۹۲ ساعت: 13:11 | توسط:دانشجو | ||||
ممنونم اما راستش من که اصلا نفهمیدم شما چی گفتید . سوالمو ساده می پرسم و خواهش میکنم ساده جواب بدین 1. چرا قرآن گفته و یمسک السما ان تقع علی الارض ؟ آیا جز اینه که در نگاه قرآن زمین مرکز عالم هست و آسمان و خورشید دور زمین می چرخند ؟ یعنی همون هیئت بطلمیوس ؟ پس این یک غلط 2. و من الارض مثلهن نشون می ده که قران هفت تا زمین را اعتقاد دارد . این زمینها کجاهستند ؟ جز اینه که - مثل اعتقاد قدیمها - قرآن هم معتقد است 7 تا زمین وجود دارد ؟ در حالی که فقط یک زمین وجود دارد 3. لهم قلوب لایفقهون بها گفته اما میدونیم که مرکز ادراک و فهم و تعقل قلب نیست بلکه مغز است . این هم غلط سوم و همین طور خیلی آیات دیگه با علم نمیسازد منظورم اینهاست و این که چرا قرآن بهشت موعود رو مثل زندگی عربها میدونه ( حور مقصورات فی الخیام ) ؟ و فایده بحث و جدل درباره تعداد اصحاب کهف چی هست ؟ و خلاصه همین چیزها منظورم است . لطفا منو از این شک و تردید در بیارید پاسخ: در بخش اصلی وبلاگ مطرح میکنم. |
|||||
وب سایت ایمیل |
جمعه ۲۱ تیر۱۳۹۲ ساعت: 11:25 | توسط:عباسی | ||||
از شما که گفته می شود شاگرد آیت الله بهجت (ره) هستید و صاحب کرامت هستید خیلی خیلی التماس دعای زیاد دارم مخصوصا در این ماه خدایا شاهد باش من به مقربان درگاهت التماس دعا گفتم |
|||||
وب سایت ایمیل |
شنبه ۲۲ تیر۱۳۹۲ ساعت: 10:56 | توسط:آران و بیدگلی | ||||
آیا صرف آوردن سر شهید
فخ پیش الهادی و از دعات بنی عباس و سپس از عمال آنان بودن برای ناصبی
دانستن یقطین بن موسی کافی است ؟! بویژه این که برخی منابع تصریح کرده اند
که وی با این که در دستگاه عباسیان بود اما اظهار تشیع می کرد . در منطقه ما امامزاده ای به نام هلال است که طبق یک منبع دویست سال پیش ، داستانی نقل کرده اند و گفته اند او فرزند بلافصل امام علی (ع) بوده اما اسمش در هیچ کتاب اصیل و قدیمی یافت نمی شود . آیا شما در کتابی چنین نسبتی را پیدا می کنید ؟ آیا علما او را فرزند بی واسطه امام علی (ع) می دانند ؟ پاسخ: روایتی که بنده دیدم خود علی پسرش میگوید از نصب پدرم بر خودم میترسم. حرم ایشان مشرف شدهام اما چیزی در باره ایشان نمیدانم. |
|||||
وب سایت ایمیل |
****************